شناسهٔ خبر: 50411904 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس مطرح کرد

از «بازی مرکب» تا حذف «سود مرکب»

زارع، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اثر مثبت حذف سود مرکب این است که تعهدات فعالان اقتصادی که دچار مشکل شده اند را کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه با حذف سود مرکب بانک‌ها، بخشی از مطالبات وصول می شود گفت: قانون حذف سود مرکب در مجلس قبل مصوب شده اما تاکنون اجرا نشده بود که امیدواریم با پیگیری مجلس این موضوع عملیاتی شود.

رحیم زارع افزود: با این اقدام، بدهی کسانی که بدهکار نظام بانکی هستند و به دلیل ربح مرکب امکان بازپرداخت تعهدات را نداشتند، تعیین تکلیف شده و تبدیل به وجوه دریافتی توسط بانک‌ها می‌شود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حذف سود مرکب در ترازنامه نظام بانکی تأثیرگذار بوده و حجم منابع نقدی نظام بانکی و قدرت بانک‌ها را برای تأمین تسهیلات افزایش می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: وظیفه مجلس آن است که این قانون را بررسی کرده و کمیسیون اقتصادی نیز نسبت به اجرای آن جدی‌تر باشد تا شاهد رشد و توسعه تولید و ایجاد اشتغال در کشور باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: اثر مثبت حذف سود مرکب این است که تعهدات فعالان اقتصادی که دچار مشکل شده‌اند را کاهش داده و ارزش سهام بانکی‌ها در بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

زارع خاطرنشان کرد: در صورت حذف ربح مرکب بانک‌ها و اجرای آن که بانک مرکزی هم پیگیر آن است، هم منابع مورد نیاز بانک‌ها در قالب مطالبات تبدیل به وجه نقد شده و هم طرح‌های جدید، سودآور خواهند شد.

نظر شما