شناسهٔ خبر: 50411095 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حجت الاسلام مقامی:

نگاه هستی شناسی به طب می‌تواند به مشکلات پزشکی مدرن پاسخ دهد

مسوول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس در آئین آغاز به کار پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی (ص) در طب گفت: نگاه هستی شناسی به طب می‌تواند به مشکلات پزشکی مدرن پاسخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی افزود: طی ۱۰ سال گذشته، این همایش به صورت هر دو سال یک بار برگزار می‌شود؛ به نظر می‌رسد این رویداد علمی در پاسخ به این پرسش است که آیا در دین مبین اسلام طب وجود دارد که بتوانیم از طب اسلامی یا سیره نبوی (ص) استفاده کنیم؟

او افزود: در نگاه معرفت شناسی تنها با ذهن افراد مواجه هستیم و دانش را به آن‌ها منتقل می‌کنیم، اما در نگاه هستی شناسی تمام وجوه انسانی هم در خصوص بیمار و هم پزشک مدنظر قرار دارد؛ بنابراین پزشکی که با این نگاه تربیت می‌شود، همه وجود انسان را بررسی می‌کند.

حجت‌الاسلام مقامی همچنین قرار دادن موضوع آموزش حکمت طب به دانشجویان پزشکی در دوره‌های آینده برگزاری این همایش را مورد تاکید قرار داد و از نامگذاری جایزه سیره نبوی (ص) در طب، در پنجمین دوره از این همایش به نام مرحومه دکتر قمرالسادات حسینی الهاشمی به عنوان اقدامی برای گرامیداشت این بانوی فرهیخته یاد کرد.

پنجمین همایش بین المللی سیره نبوی (ص) در طب، از چهارم آبان در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آغاز شده و تا ششم آبان، با ارائه سخنرانی و برگزاری نشست‌های هم اندیشی صاحب نظران این حوزه به صورت مجازی، ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما