شناسهٔ خبر: 50410816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون پژوهش حوزه های علمیه:

نباید در مسائل بنیادین متوقف شد/ رویکرد مسئله محوری در مراکز پژوهشی نهادینه شود

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: رویکرد نیاز محوری و مسئله پژوهی می بایست در میان مراکز و نهادهای پژوهشی نهادینه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه در نشست هم اندیشی مدیران مراکز و واحدهای پژوهشی حوزوی عرصه اقتصاد اسلامی که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد گفت: معاونت پژوهش حوزه های علمیه در راستای حمایت از تحقیقات مورد نیاز نظام اسلامی، جامعه و حوزه های علمیه دبیرخانه حمایت از پژوهش ها را تشکیل داده است؛ در این دبیرخانه ۲۵ کمیته با موضوعات مختلف شکل گرفته است.

وی افزود: در طول ۸ ماه گذشته که گروه های علمی فعالیت خود را آغاز کرده اند اولویت های مورد نیاز نظام و جامعه در هریک از این گروه ها طبق فرآیند میدانی با استفاده از اطلاعات موجود در اجزا و ارکان نهادهای حاکمیتی، از نیازسنجی های انجام شده و از نشست ها و مشاوره های نخبگانی جمع آوری شده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: کمیته حمایت از طرح های پژوهشی حوزه به صورت محدود و محصور در اعضای خود نبوده و از پژوهش های هر گروه یا واحد علمی معتبر استقبال می کند.

وی افزود: می بایست در مسائل بنیادین متوقف نشد و موضوعات راهبردی، کاربردی و عینی نیز مورد تحقیق قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: رویکرد نیاز محوری و مسئله پژوهی می بایست در میان مراکز و نهادهای پژوهشی نهادینه شود.

وی دبیرخانه کمیته حمایت از طرح های پژوهشی حوزه های علمیه را آماده دریافت و حمایت از پروژه های مسئله محور دانست و گفت: معاونت پژوهش حوزه های علمیه به عنوان یک ستاد واسطه از پروژه های علمی محققان آزاد حمایت خواهد کرد تا به ثمر بنشینند.

نظر شما