شناسهٔ خبر: 50410694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارشناس هواشناسی خبر داد

کاهش دما در خراسان رضوی تا جمعه ادامه دارد

بیتا سخایی

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز تا صبح جمعه، هفتم آبان، در خراسان رضوی دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت و حداکثر دمای روزانه بین ۶ تا هشت درجه و حداقل دمای شبانه بین چهار تا ۶ درجه خواهد بود. همچنین در نیمه شمالی استان دمای شبانه در مناطق سردسیر و کوهستانی به صفر و کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

زهرا عنایتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی امروز و فردا بارندگی نواحی شمالی و برخی از مناطق مرکزی خراسان رضوی را در بر می‌گیرد که در ارتفاعات شمالی استان بارش‌ها به‌ صورت برف خواهد بود. همچنین طی این روزها شاهد وزش باد در سطح استان خواهیم بود که در نواحی بادخیز احتمال وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: این وضعیت جوی سبب لغزندگی معابر و محورهای استان به ویژه محورهای کوهستانی، احتمال بروز خسارت به سبب وزش باد شدید و تشکیل مه و کاهش دید در محورهای مواصلاتی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرد: در این ایام باید در مصرف منابع انرژی مدیریت شود. دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و... تنظیم نیز باید شود و جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی به سبب افزایش شدت وزش باد در سطح استان ضروری است تمهیدات لازم اندیشیده شود. همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای استان به ویژه محورهای کوهستانی شمال استان الزامی است.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای هوای صفر درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. دمای هوای مشهد نیز روز گذشته بین هفت تا ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود. بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. همچنین در مشهد و سبزوار کمتر از یک دهم میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

 انتهای پیام

نظر شما