شناسهٔ خبر: 50410646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان:

70 درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی عضو بسیج فعال و عادی هستند

لیلا جلیلی

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جامعه‌ی هدف سازمان بسیج دانش آموزی از کلاس سوم تا دوازدهم است، گفت: اکنون ۷۰ درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی عضو بسیج فعال و عادی هستند.

صاحب‌خبر -

وحید فرشباف روز چهارشنبه، 5 آبان ماه در نشست خبری به مناسبت هفته ی بسیج دانش آموزی، با بیان اینکه طی هشت سال دفاع مقدس، دانش آموزان بسیجی، قلم‌های خود را کنار گذاشته و از کشور و دین خود در مقابل دشمنان دفاع کردند، بیان کرد: ۳۶ هزار نفر دانش آموز در راه دفاع از دین و کشور به شهادت رسیدندکه از این تعداد یک‌هزار و ۸۵۰ شهید از آذربایجان شرقی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به تدریس درس آمادگی دفاعی برای کلاس نهم و دهم، اظهار کرد: نمره‌ی کسب شده در این درس، معادل مقدمات آموزش است.

وی با بیان این‌که 950 گروه ثبت شده‌ی جهادی در آذربایجان شرقی وجود دارد که هر کدام از  گروه‌ها از 20 دانش آموز تشکیل شده است، گفت: این گروه‌ها با فعالیت در مدارس، دانش آموزان را در حد توان برای سازندگی استان و کشور و همچنین در بحث بهسازی، تمیز سازی و غیره دخیل می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی ادامه داد: دانش آموزان جهادی از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد ریال در قالب‌های مختلف از جمله تهیه‌ی لوازم تحریر، کیف و کفش و موبایل، تبلت، بسته‌های معیشتی و بهداشتی به ۱۷ هزار خانوار نیازمند دانش آموزان کمک کرده‌اند.

وی افزود: مربیان طرح شهید بهنام محمدی در مساجد روستاها مستقر شده ودر راستای تهیه‌ی تبلت و گوشی یا تلویزیون دانش آموزان محروم کمک می‌کنند.

فرشباف با اشاره به برگزاری لیگ پایا که در بحث‌های علمی، مختص سازمان بسیج دانش آموزی است، گفت: طبق سنوات گذشته دانش آموزان بسیجی استان با کسب ۱۰ مدال در کشور سرآمد هستند و در ایام هفته ی بسیج دانش آموزی مدال‌های خود را دریافت می کنند.

وی با تاکید بر این‌که فضای مجازی اولویت سازمان بسیج دانش آموزی است، گفت: در بحث فضای مجازی حضور فعال داریم، تربیت افسران جنگ نرم نیز جزو برنامه‌ها در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای است، همچنین حضور 42 درصدی رای اولی ها در انتخابات ریاست جمهوری نیز نشانگر فعالیت بسیج دانش آموزی در فضای مجازی بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی، گفت: تولید محتوا با موضوع سبک زندگی نوجوانان و پویش دنیای بدون آمریکا از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی یادآور شد: هر سال سازمان بسیج دانش آموزی استان در بین ۳۲ استان مقام اول، دوم یا سوم را کسب می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که راهیان نور از برنامه‌های اساسی بسیج دانش آموزی است، گفت: راهیان نور در ۹ ماهه سال ۹۸ به صورت حضوری و با قوت انجام می‌شد حتی با شیوع کرونا به صورت مجازی نیز ادامه پیدا کرد در حال حاضر نیز طریق شبکه‌ی شاد دانش آموزان در عملیات به صورت آنلاین حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: با از بین رفتن کرونا برنامه‌ی راهیان نور را به صورت حضوری انجام می دهیم، امسال اگر مشکلی پیش نیاید و وضعیت قرمز نشود با رعایت پروتکل های بهداشتی شاید دانش آموزان را به صورت حضوری اعزام کنیم.

انتهای پیام

نظر شما