شناسهٔ خبر: 50410640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر رفاه: برای احقاق حقوق معلولان به کسی التماس نمی‌کنیم؛ اقدام قانونی می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای احقاق حقوق معلولان به کسی التماس نمی‌کنیم و اقدام قانونی می‌کنیم، گفت: این در حالیست که قوانین زیادی معطل مانده و باید اجرا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی در آیین تکریم وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی و معارفه علی‌محمد قادری به عنوان رئیس جدید سازمان بهزیستی اظهار کرد: دولت سیزدهم اصولا سخنرانی‌ها، مراسم‌ها و تشریفات را بسیار بسیار محدود برگزار خواهد کرد و بنابر تاکید رئیس جمهور باید کارها انجام شود و در ادامه نتایج آن را اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از همان ابتدا رئیس جمهور تاکید داشت که جلسات معارفه را نیز به همین شکل برگزار کنید و طبیعتا همین کار نیز برای بنده و زمانی که به عنوان وزیر رفاه از نمایندگان رای اعتماد گرفتم انجام شد و در همان بعد از ظهر مراسم بنده و آقای شریعتمداری وزیر وقت رفاه برگزار شد.

عبدالملکی با اشاره به انتصاب رئیس جدید سازمان بهزیستی، گفت: روز گذشته نیز مراسم تودیع و معارفه برگزار شد و ما لازم دیدیم یک نشستی در سالن اجتماعات بهزیستی با حضور شرکای اجتماعی این سازمان و به صورت ویدئو کنفرانسی با مدیران استانی برگزار شود. در دوره جدید راهبردمان حیات و معیشت طیب گروه‌های مختلف سازمان خواهد بود که جزو مهمترین اقشار جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه وزارت رفاه را باید وزارت مردم دانست، تصریح کرد:‌ بیش از 60 میلیون مخاطب سازمان هستند که از آن جمله می‌توان به معولان، آسیب‌دیدگان اجتماعی و ... اشاره کرد.

عبدالملکی با بیان اینکه باید تلاش کرد خدمات خوبی به جامعه هدف سازمان بهزیستی ارائه شود، عنوان کرد: ایران مشهور به جمعیت خیرین و نیکوکاران است و از این فرصت باید برای حیات طیب و معیشت جامعه هدف سازمان استفاده کرد.

وزیر رفاه ادامه داد: هم‌افزایی با دستگاه‌ها از جمله بنیاد مستضعفان ستاد اجرایی و کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها که یک موضوع را دنبال می‌کنند از جمله مواردی است که باید توسط رئیس جدید سازمان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ما مطالبه‌گری برای احقاق حقوق جامعه هدف سازمان انجام خواهیم داد گفت:‌ برای احقاق حقوق معلولان به کسی التماس نمی‌کنیم و اقدام قانونی می‌کنیم و این در حالی‌ست که قوانین زیادی معطل مانده و باید اجرا شوند و چنانچه نیاز به قوانین و مقررات جدید باشد در قالب لایحه پیگیری خواهیم کرد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه طبق تاکید رئیس جمهوری باید 5 معیار برای انتصابات مدنظر قرار بگیرد، گفت: انقلابی بودن، کارآمدی، پاکدست‌ بودن، فسادستیزی و مردمی بودن از جمله 5 محوری است که رئیس جمهور برای انتصاب و انتخاب مدیران در سطوح مختلف اداری تاکید داشته است. یک معیار نیز برای انتخاب رئیس جدید سازمان بهزیستی مورد توجه قرار گرفته است و آن هم متعلق بودن آقای قادری به سازمان بهزیستی است به طوریکه ایشان سابقه حضور در این سازمان را نیز داشته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های قادری رئیس جدید سازمان بهزیستی، گفت: ایشان فردی کارآمد است و همه ویژگی‌های اشاره شده را دارد همچنین ایشان را از مدافعین حرم و مجاهدین انقلاب می‌دانیم.

عبدالملکی گفت: کار کردن در سازمان بهزیستی بسیار سخت است و همانگونه که قبادی دانا رئیس سابق این سازمان گفت باید در این سازمان نوکری کرد. رئیس جدید سازمان نیز به این موضوع واقف است.

وی با اشاره به حضور قادری در یکی از هولدینگ‌های مهم بنیاد مستضعفان، گفت:‌ بنابر صحبتی که با آقای فتاح داشتم اعلام کرد قادری به گونه‌ای کار می‌کند که تا پایان شب در بنیاد حضور دارد و این نشان از تلاش وی است به طوریکه تا پایان ساعت 10 الی 12 شب در هولدینگ بنیاد حضور داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ویژگی‌های شخصی قادری، گفت:‌ رئیس جدید سازمان بهزیستی پیش از این با وسیله شخصی خود در استان‌های مختلف سرکشی را در حوزه کاری خود داشته است و قطعا با روحیه‌ای که از وی می‌دانم در سازمان موثر خواهد بود. قادری جایگزین فردی می‌شود که همانند خودش است و قبادی دانا نیز حقیقتا تلاش‌های بسیاری را در مسیر خدمترسانی به جامعه هدف سازمان داشته و از وی قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما