شناسهٔ خبر: 50410524 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

کاهش جرائم سایبری با افزونه ضد فیشینگ مرکز آپا دانشگاه سمنان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: جرائم سایبری به کمک افزونه ضد فیشینگ مرکز آپا دانشگاه سمنان کاهش می یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت امنیت سایبری گفت: جرائم سایبری به کمک افزونه ضد فیشینگ مرکز آپا دانشگاه سمنان کاهش می یابد.
سید یاسر حسن پور گفت: با وجود تهدیدات و عوامل خطری که کاربران شبکه اینترنت و فضای مجازی را تهدید می کند، توجه به امنیت سایبری و ایمن سازی این فضا برای کاربران بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: افزونه ضد فیشینگ توسط مرکز آپای دانشگاه سمنان با حمایت مرکز ماهر، برای شناسایی درگاه‌های جعلی پرداخت اینترنتی تولید شده و برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و یاندکس در دسترس است. این افزونه تا کنون بیش از ۳۰۰ درگاه‌ جعلی پرداخت بانکی را با موفقیت تشخیص داده است.
سید یاسر حسن پور ابراز امیدواری کرد، با افزایش این افزونه ها و سطح آگاهی مردم شاهد کاهش جرائم سایبری باشیم و از شرکت ها و فعالین حوزه فناوری اطلاعات استان خواست در این راستا با مرکز آپا دانشگاه سمنان همکاری نمایند.
فیشینگ، روشی مجرمانه برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک وبگاه، آدرس ایمیل و ... است. در این روش هکر کاربر را به این صفحه جعلی هدایت می‌کند و در صورتی که کاربر اطلاعات حساب خود را در این صفحه وارد کند، ناخواسته این اطلاعات را در اختیار هکر قرار می دهند.

نظر شما