شناسهٔ خبر: 50410394 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنرانی و تشریفات در دولت سیزدهم قرار است محدود باشد

نجمه محمودی‌نیا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دوره جدید راهبردمان این است که یک حیات طیب و یک معیشت طیب را برای گروه‌های مخاطب سازمان بهزیستی ایجاد کنیم، گفت: مخاطبان سازمان بهزیستی جزء مهم‌ترین اقشار در جمهوری اسلامی ایران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در دولت سیزدهم اصولا سخنرانی، مراسمات و تشریفات قرار است بسیار محدود باشد. قرار است کار انجام شود و مردم نتیجه کارها را ببینند و شاید خیلی احتیاج به بیان موضوعات نباشد.

وی با اشاره به دستور رییس‌جمهور ادامه داد: بنا بر این بود که جلسات معارفه هم خیلی نداشته باشیم و افرادی که منصوب می‌شوند و حکمی را دریافت می‌کنند بلافاصله کارشان را شروع کنند. ما در وزارتخانه هم طبیعتا همین کار را کردیم. روز چهارشنبه‌ای که سوم شهریور ماه جلسه رای اعتماد برگزار شد بلافاصله بعد از اعلام نتایج آراء نمایندگان مجلس ما در وزارت خانه حضور پیدا کردیم و جابجایی مدیریتی بلافاصله همان شب انجام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در سازمان بهزیستی به جهت اهمیتی که این سازمان دارد ضمن اینکه ما دیروز معارفه دکتر قادری را انجام دادیم و از دکتر قبادی دانا تشکر کردیم لازم دیدیم تا نشستی در سازمان بهزیستی برقرار شود و با همه افرادی که با این سازمان مرتبط هستند گفتگوی مختصری داشته باشیم.

عبدالملکی با بیان اینکه در دوره جدید راهبردمان این است که یک حیات طیب و یک معیشت طیب را برای گروه‌های مخاطب این سازمان ایجاد کنیم، افزود: مخاطبان سازمان بهزیستی جزء مهم‌ترین اقشار در جمهوری اسلامی ایران هستند. ما در همان آغاز کار گفتیم که وزارت خانه ما وزارت مردم است و بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم عزیز ایران مخاطب این وزارت‌خانه هستند. طبیعتا عزیزترین گروه از این مخاطبان مستضعف‌ترین آن‌ها هستند که حق‌شان به صورت کامل ادا نشده است. این افراد مخاطبان اصلی سازمان بهزیستی هستند؛ معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی و در کمیته امداد امام خمینی نیز افراد محروم و مستضعفی که تحت حمایت قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه ما هر چه می‌توانیم باید در این راستا انجام دهیم تصریح کرد: ماموریت دکتر قادری در این سازمان این خواهد بود که همه تلاش خود را به کار ببنند تا یک زندگی و معیشت طیب و مناسب را برای این گروه مخاطب ما که عزیزترین‌ها در جمهوری اسلامی هستند، فراهم کنند. طبیعتا در این راستا ایشان سیاست‌گذاری‌ خواهند کرد.

وزیر کار و رفاه ادامه داد: اما نگاه کلان ما این است که باید حتما جلب مشارکت مردم خیر کشور را داشته باشیم. در ادبیات دینی کمک به همنوع و کمک به افراد مستضعف جایگاه بسیار بالایی دارد و ایران ما از خیران برخوردار است و ما باید از این ظرفیت برای ایجاد حیات طیب استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هم‌افزایی با دستگاه‌هایی که ماموریتهای متناظر دارند مانند کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سایر دستگاه‌هایی که متولی موضوعاتی شبیه این سازمان هستند، باید جزء سیاست‌ها و رویکردهای اساسی باشد.

عبدالملکی در ادامه با اشاره به مسئله مطالبه‌گری برای پیگیری حقوق و احقاق حق این مجموعه‌ها، اظهار کرد: در جلسه روز جهانی عصای سفید گفتیم که برای احقاق حقوق افراد دارای معلولیت به کسی التماس نمی‌کنیم. ما اقدام قانونی می‌کنیم. قوانین بسیار خوبی وجود دارد که معطل مانده است. البته هر جا که نیاز باشد به تشخیص عزیزان در سازمان بهزیستی برای قوانین جدید و بهتر لایحه تنظیم کرده و تقدیم مجلس می‌کنیم. از این جهت رییس جدید سازمان بهزیستی موظف خواهند بود تا اجرای قوانین این حوزه را به صورت جدی پیگیری کنند و ما این را می‌دانیم که اجرا نشدن قانون مهم‌ترین مسئله در کشور ما است که باعث مسائلی شده است.  

وی در ادامه با طرح این پرسش که در انتخاب رییس سازمان بهزیستی چه معیارهایی داشتیم؟ گفت: ۵ معیار را رییس جمهور به همه اعضای دولت ابلاغ کردند و از ما تعهد و امضاء گرفتند و ما به لحاظ حقوقی و قانونی امضا کردیم که این ۵ معیار را در انتصابات‌مان رعایت کنیم. معیار اول انقلابی‌بودن، کارآمد بودن، پاک‌دست بودن، فسادستیز بودن و مردمی بودن است. ما موظف هستیم و خواهیم بود تا پایین‌ترین سلسله مراتب اداری این پنج معیار را رعایت کنیم. در انتخاب رییس سازمان بهزیستی بنده معیار ششمی را اضافه کردم و آن اینکه فرد منتخب باید متعلق به همین جامعه و همین سازمان باشد و مصائب و دردهای این مجموعه را بفهمد و اقتضائات سازمانی را درک کند و با این شرایط آشنا باشد. 

وی ادامه داد: هم برای ایشان و هم برای ما فرصتی دست داد، قادری هر شش معیاری را که مطرح کردم در حد بسیار بالا دارند. ایشان از نیروهای سازمان بهزیستی هستند و مدتی را توفیق داشتند به عنوان مدافع حرم خدمت کردند و از مجاهدین انقلاب اسلامی و مدیری هستند که به صورت همزمان چند ویژگی متضاد را دارند. ویژگی اول تواضع است که قطعا در تعامل با گروه‌های مخاطب، افراد دارای معلولیت و آسیب‌دیدگان اجتماعی بسیار لازم است. ما به یک آدم متکبر در بهزیستی احتیاج نداریم؛ به کسی احتیاج داریم، همانطوری که قبادی دانا گفتند، در این جا نوکری کند و نوکری این جامعه را افتخار خود بداند.

وزیر کار و رفاه ادامه داد: قادری در عین حال بسیار مقتدر و قاطع و مدبر در مدیریت هستند که هرجا بودند این ویژگی را نشان دادند. ایشان یک فرد مجاهد و بسیار پرکار هستند. محل خدمت قبلی ایشان در بنیاد مستضعفان، مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های بسیار بزرگ بنیاد مستضعفان بودند؛ فتاح که رییس بنیاد هستند به من گفتند که به ایشان ابلاغ کردم ساعت ۱۲ شب باید به خانه برود و این برای من جالب بود. اینکه با ماشین شخصی خود دور کشور برود و واحدهای تحت مدیریت خود را سرکشی و نظارت کند و این می‌شود رمز جهش یکی از هلدینگ‌های بسیار بزرگ بنیاد مستضعفان که ایشان مدیریت کردند.

عبدالملکی تصریح کرد: ما به چنین شخصیتی که برآمده از جامعه بهزیستی باشد احتیاج داریم تا این سازمان را بتواند هدایت کند. قادری جایگزین فردی می‌شوند که کمابیش شبیه خودشان هستند؛ دکتر قبادی دانا از مدیران عزیز و پرافتخار کشور ما هستند و در این سال‌ها زحمت کشیدند و من در کمیته امداد می‌دیدم که چقدر زحمت کشیدند و فشار کار و استرس، ایشان را چقدر اذیت کرد و به قول خودشان موهایشان سفید شد. ایشان هم فردی بسیار پرکار و ما مطمئن هستیم هر جا باشند چه در حوزه‌های علمی و پزشکی یا مدیریتی، قطعا فرد موثر برای مردم و انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ایشان اصرار داشتند بر اینکه این کلید بهشت را به نفر بعدی بسپارند و هر روز زنگ می‌زدند که چه شد؟ از ایشان هم بسیار ممنونیم.

عبدالملکی خطاب به قادری گفت: بدانید که وظیفه شما بسیار سنگین است به رقم همه کارهایی که شده و همه خدمات ارائه شده نیازمندی‌ها بسیار زیاد است و عقب‌ افتادگی ها بسیار بالاست و ما آن چیزی که حق این جامعه است را ادا نکردیم و فاصله زیادی با آن داریم و این مسئولیت سنگین را شما حتما درک می‌کنید و متقابلا بدانید که شما پشتیبانی قوی خواهید داشت. پشتیبانی جامعه خیرین کشور را خواهید داشت. شما پشیتبانی ۲۲ هزار کارکنان شریف، انقلابی و جهادی سازمان بهزیستی را خواهید داشت. شما پشتیبانی تام و تمام همه معاونان وزارتخانه و روسای سازمان‌های تابعه را خواهید داشت و من به عنوان وزیر به صورت صددرصد پشتیبان شما خواهم بود و از طرف دولت به عنوان یکی از اعضا هیات وزیران می‌گویم که شما پشتیبانی هیات وزیران را به صورت کامل خواهید داشت و این شما هستید که باید از این پشتیبانی‌ها استفاده کنید. شما هستید که باید به ما بگویید کجا بجنگیم و کجا برویم داد بزنیم و پیگیری کنیم و در کجا باید مصوبه بگیریم و هر کار دیگری که لازم است انجام دهیم. شما پشتیبانی جامعه معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی را خواهید داشت. 

انتهای پیام 

نظر شما