شناسهٔ خبر: 50410290 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام فهرست اموال مسئولان به قوه قضاییه لازم الاجرا است

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت اعلام فهرست اموال مسئولان به قوه قضاییه گفت: قانونی که در این زمینه وجود دارد لازم الاجرا و در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای خدائیان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت اعلام فهرست اموال مسئولان به قوه قضاییه افزود: قانونی که در این زمینه وجود دارد لازم الاجرا و در دستور کار است.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه مسئولان در شروع کار باید فهرست اموال خود را به دستگاه قضایی ارائه کنند، در پایان خدمت هم باید مبادرت به اعلام فهرست دارایی‌های خود کنند تا مشخص شود در دوران خدمت مالی را به صورت غیرمشروع به دارایی‌های خود اضافه نکرده باشند.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: از مسئولان قبلی به جز دو نفر فهرست دارایی‌های خود را در پایان خدمت ارائه دادند و ما پیگیر هستیم که آن دو نفر نیز این کار را انجام دهند.

<div id="video-display-embed-code_7167486"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3259584/7167486?width=400&height=300"></script></div>


خدائیان افزود: دستگاه قضایی سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده که همه به آن دسترسی دارند و می‌توانند با مراجعه به آن فهرست دارایی‌های خود را ثبت و به قوه قضاییه ارائه کنند. از طرف دیگر معاون اول قوه قضاییه طی نامه‌ای به مسئولان فعلی و معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده است که هر چه سریع‌تر مسئولین فعلی هم نسبت به ثبت دارایی‌ها خود در این سامانه و یا ارائه آن به قوه قضاییه اقدام کنند.
وی گفت: ما انتظار داریم همه مسئولان که مشمول این قانون هستند چه آن‌هایی که مشمول اصل ۱۴۲ قانون اساسی هستند مانند سران قوا، وزرا و معاونان رئیس جمهور و اعضای خانواده آن‌ها و چه افرادی که منصوب می‌شوند و باید فهرست دارایی‌های خود را اعلام کنند، هر چه سریع‌تر اقدام کنند.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: البته تعداد زیادی از مسئولان اموال و دارایی‌های خود را ثبت و ارائه کرده اند و ان شاءالله بقیه مسئولان نیز این کار را انجام دهند.

نظر شما