شناسهٔ خبر: 50409732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سایه ناامنی بر سر نیروهای پلیس در آمریکا

تهران – ایرنا –میزان بالای خشونت های مسلحانه و تیراندازی های مرگبار در آمریکا به عنوان رتبه نخست جهان در این زمینه و نیز نرخ بالای جرم و جنایت در این کشور باعث شده تا میزان حملات علیه نیروهای پلیس در سراسر این کشور در سالهای اخیر افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با پرداختن به این موضوع نوشت: درجریان ناآرامی های اجتماعی در سال گذشته میلادی ، حملات به نیروهای پلیس  در سراسر آمریکا افزایش یابد  و این مساله بخصوص  در مورد پلیس لس آنجلس آمار بالاتری داشته  است.

بیش از ۶۰هزار مورد حمله به پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۰

لس آنجلس تایمز درادامه نوشت: بنابر آماری که از سوی «اف.بی.آی» در ماه جاری میلادی  انتشار یافت، حاکی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۰ هزار ۱۰۵ مورد به نیروهای پلیس حمله شده که این آمار هفت درصد بیش از حملات صورت گرفته به این نیروها در سال ۲۰۱۹ میلادی است؛ ۳۱ درصد ازاین حملات   منجر به مجروح شدن نیروهای پلیس طی سال گذشته میلادی شده است.

این نشریه آمریکایی افزود: در لس آنجلس و بنابر سوابق  اداره دادگستری این بخش از آمریکا، یکهزار و ۱۷۲ مورد حمله به نیروهای پلیس در سال گذشته میلادی صورت  گرفت که ۹درصد این حملات با سلاح گرم بوده است؛به گفته اداره پلیس منطقه لس آنجلس افزایش قابل توجه حملات به نیروهای پلیس در سال ۲۰۲۰ به دنبال قتل جرج فلویدبوده است.

بنابراین گزارش، «مایکل مور» (Michel Moore) رئیس اداره پلیس لس آنجلس دراین باره گفت : با قتل جرج فلوید که بی نظمی های اجتماعی را در آمریکا سبب شد، شمار حملات به نیروهای پلیس درسال ۲۰۲۰ افزایش یافت و درجلسه ای که روز سه شنبه (روز گذشته) برگزار شد، تا کنون ۶۴۲مورد حمله به نیروهای پلیس در سال جاری میلادی  گزارش شد که این میزان حملات نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود هشت درصد افزایش نشان می دهند.

لس آنجلس تایمز نوشت: جدای از علل خشونت  های اعمال شده علیه نیروهای پلیس در سال ۲۰۲۰ میلادی، بنابر داده های جدید اف.بی.آی، این  خشونت و حملات علیه نیروهای گلیس در سال جاری میلادی در سراسر آمریکا تکرار شده که در برخی موارد منجر به کشته شدن این نیروها شده است.

کشته شدن ۵۹ پلیس آمریکایی به دست شهروندان این کشور

لس آنجلس تایمز درادامه این گزارش نوشت: از ابتدای ماه ژانویه تا ۱۲ اکتبر سال جاری میلادی (۲۰ مهر ۱۴۰۰) ۵۹ افسر پلیس در جریان حملات صورت گرفته از سوی شهروندان این کشور کشته شدند که این میزان نسبت به زمان مشابه در  سال گذشته ۳۹ مورد بود.

این نشریه آمریکایی می نویسد:  ۴۶ افسر پلیس نیز به علت حوادث ناگهانی واتفاقی نظیر تصادف خودرو طی سال جاری میلادی کشته شد اند که این تعداد تلفات در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۷ کشته بود.

https://www.latimes.com/california/story/2021-10-26/assaults-on-police-up-in-2020-amid-civil-unrest

**۱۳۰۲**

نظر شما