شناسهٔ خبر: 50409183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

ابراز نگرانی آمریکا از بی اثر شدن تحریم‌ها با رواج ارزهای مجازی

دولت آمریکا هشدار داده که رواج یافتن ارزهای مجازی تهدیدی جدی برای ساختار تحریمی آمریکا به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از راشاتودی، دولت آمریکا به ریاست جو بایدن، هشدار داده که ترویج استفاده از ارزهای مجازی تهدیدی جدی علیه ساختار تحریم‌های آمریکا به شمار می‌رود. دولت بایدن خواستار به روزرسانی نحوه اعمال تحریم‌ها شده تا دولت آمریکا بتواند همچنان از آنها به عنوان ابزاری مؤثر در تامین امنیت ملی خود استفاده کند.

مکس کایزر و استیسی هربرت، دو کارشناس آمریکایی شبکه راشا تودی، با اشاره به این موضوع می‌گویند، با وجود بیت کوین دیگر تحریم‌های آمریکا کار نخواهند کرد.

آنها معتقدند دلیل این مسأله این است که ظهور و گسترش استفاده از بیت کوین باعث شده تا بسیاری از کشورها به فکر کنار گذاشتن معامله با دلار بیفتند.

دلار به عنوان ارز غالب در معاملات بین المللی هم اکنون یکی از اصلی‌ترین منابع اعمال زور و اهرم‌های فشار آمریکا در سطح بین الملل به شمار می‌رود و در صورتی که جایگاه دلار متزلزل شود، در واقع قدرت اعمال زور کاخ سفید پایین خواهد آمد.

دلیل نگرانی آمریکا از بیت کوین این است که معاملات بیت کوین در قالب فنآوری بلاک چین انجام می شود که به صورت غیر متمرکز بوده و کاخ سفید نمی توانند روی آن برای اعمال فرامرزی خواسته های خود تسلط داشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما