شناسهٔ خبر: 50408328 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قابل توجه پذیرفته‌شدگان ارشد؛

نکات مهم مغایرت معدل کارشناسی برای ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ارشد در دانشگاه‌ها

اگر معدلی که در زمان ثبت‌نام کنکور ارشد به سازمان سنجش اعلام کردید با معدلی که در مدرک کارشناسی شما درج می‌شود، مغایرت دارد باید برای رفع آن اقدام کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پذیرفته‌شدگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی باید هنگام ثبت‌نام در واحد مورد پذیرش خود نسبت به ارائه معدل مدرک کارشناسی خود باید توجه داشته باشند.

مطابق اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور در هر مرحله از ثبت‌نام یا هنگام تحصیل، چنانچه مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان نموده و اطلاعات غلطی ارائه نموده است و واجد شرایط نیست قبولی وی باطل و مطابق مقررات از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

براین اساس با توجه به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نامی ارسالی به تمامی دانشگاه‌ها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است تا از پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ارسالی از طرف متقاضیان به این سازمان باشد)، صرفا ثبت‌نام موقت و مشروط به عمل آید، لذا ضرورت دارد این دسته از پذیرفته‌شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و مدارک لازم را به آنجا ارائه کنند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد.

 

دریافت فرم مدرک کارشناسی و معدل مخصوص پذیرفته‌شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی نیستند

 

متقاضیانی که دارای مغایرت معدل هستند باید وضعیت نهائی خود را تا پایان آذر ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری کرده و از مراجعه و یا پیگیری از سازمان سنجش جداً خودداری کنند.

پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آن‌ها برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ باشد ضرورت دارد حداکثر تا تاریخ ۳۰ آبان نسبت به اخذ مدرک کارشناسی خود اقدام کنند. ضمنا آن دسته از پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آن‌ها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ (بهمن ماه) باشد می‌توانند مدرک کارشناسی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ارائه کنند.

نظر شما