شناسهٔ خبر: 50407559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حمایت ترامپ از نامزدی مجدد رئیس جمهور برزیل برای انتخابات

به دنبال بالا گرفتن مخالفتهای شدید با مدیریت ژایر بولسونارو در قبال همه‌گیری کووید-۱۹ در برزیل، دونالد ترامپ از نامزدی مجدد این رئیس جمهور برزیل در انتخابات ریاست جمهوری کشورش حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

 به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ با صدور بیانیه‌ای طی روز سه شنبه گفت: ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل و من در طی چند سال گذشته دوستان خوبی شده‌ایم. او سخت برای مردم برزیل می‌جنگد و عاشق آن‌ها است، درست مثل کاری که من برای مردم آمریکا می‌کنم.

ترامپ در ادامه این بیانیه افزود: برزیلی‌ها خوش شانس هستند که مردی مانند ژایر بولسونارو برای آنها کار می‌کند. او رئیس جمهور بزرگی است و هرگز مردم کشور بزرگ خود را ناامید نخواهد کرد!

حمایت ترامپ از بولسونارو در حالی صورت گرفته که کمیته‌ای در سنای برزیل توصیه کرده، بولسونارو به دلیل نحوه پاسخ دولتش به همه گیری کووید-19 که صدها هزار نفر را در این کشور کشته است، با اتهامات کیفری روبرو شود.

گزارش این کمیته کنگره برزیل که به دست نیویورک تایمز رسیده، نشان می‌دهد که بولسونارو اصرار بر درمان های اثبات نشده برای COVID-19 داشته و ارتباطات شرکت‌های تولید کننده واکسن مانند فایزر را نادیده گرفته است.

بولسونارو در مصاحبه با یک شبکه رادیویی برزیل به این گزارش واکنش نشان داد و این اتهامات را "خیالی" خواند.

بولسونارو به این شبکه رادیویی گفت: من قصد ندارم در مورد توهمات این افراد بحث کنم. من قصد ندارم درباره این حجم از حماقت صحبت کنم./ ایسنا

نظر شما