شناسهٔ خبر: 50407515 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دنیای گیمرهای حرفه‌ای ایران چه شکلی است؟/مستند "بازی‌باز" چالش‌های نوجوانان را روایت می‌کند

مستند "بازی باز" داستان زندگی ۳ گیمر حرفه‌ای و بررسی همه چالش‌هایی است که در مسیر بازی مداوم با آن درگیر می‌شوند.

صاحب‌خبر -

سیداحمد موسوی صمدی، تهیه‌کننده مستند «بازی‌باز» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره داستان این فیلم گفت: این اثر، دومین مستندی است که در حوزه سواد رسانه‌ای و با موضوع بازی‌های دیجیتال ساخته‌ایم. پیش از این، مستند «مهمان ناخوانده» را به کارگردانی سینا معتضدی ساختیم که در جشنواره فیلم عمار حضور داشت و با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه شد.

وی ادامه داد: در مستند «بازی‌باز» داستان زندگی 3 بازیکن حرفه‌ای بازی‌های دیجیتال را می‌بینیم که هر کدام با تکنولوژی دارای چالش‌هایی‌اند. روایت فیلم به صورت موازی همراه با هر 3 شخصیت پیش می‌رود و سرنوشت‌ مختلف هر کدام را به نمایش می‌گذارد. در خلال این مستند به کارکردهای مختلف بازی می‌پردازیم؛ هم‌چنین چالش‌های فرهنگی بازی‌های دیجیتال ریشه‌یابی شده و از زاویه‌ای متفاوت به دنیای جذاب و شگفت‌انگیز بازی‌های ویدئویی نگاه می‌کنیم.  

او تأکید کرد: از میان 7 شخصیت که در مرحله ابتدایی انتخاب شده بودند، 3 کاراکتر را انتخاب کردیم و به روایت موازی زندگی‌شان پرداختیم. اقتضاعات زندگی یک بازی‌کننده حرفه‌ای، بررسی چالش‌های مادر خانواده‌ای که اعتیاد جدی به بازی‌های رایانه‌ای دارد و هم‌چنین مسائلی که نوجوانان را با این حوزه درگیر می‌کند از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در خلال این مستند بدان پرداخته شده است. این مستند پژوهش پایه بوده و براساس خروجی پژوهشی به این الگوی تولیدی رسیدیم.

موسوی صمدی درباره کارکرد این فیلم مستند گفت: این مستند تلاش دارد تا خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان را با دنیای علاقه‌مندان به بازی آشنا کند؛ از سوی دیگر چالش‌های بازیکنان بازی‌های ویدئویی به شیوه‌ای هنرمندانه به تصویر کشیده شده تا پیش‌روی سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی کشور قرار گیرد.  

تهیه‌کننده مستند «بازی‌باز» با اشاره به روند تولید این فیلم مستند گفت: تولید مستند «بازی‌باز» از سال 1394 همراه با فرآیند پژوهش آغاز شد و در سال‌های 1395 و 1396 درگیر تولید بودیم. این اثر، اولین تولید مستند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود.

عوامل تولید مستند «بازی‌باز» عبارتند از:

کارگردان: سینا معتضدی، تهیه‌کننده: سیداحمد موسوی‌صمدی، مجری طرح: علی اقتدارپرور، پژوهش: زهرا رضانیا و مهدیه هفت جواهریان، تدوین: مجید شتی و مسعود صحبتی، مدیر تولید: امیر سینا سلیمی، صدابردار: مجید خاکپور، تصویربردار: سعید زلقی و امیر شیرزایی، تصویربردار هوایی: امیر نظام‌آبادی و ناظرکیفی: مصطفی پورمحمدی، باتشکر از: حسین سینجلی و طاهر رضانیا

انتهای پیام/

نظر شما