شناسهٔ خبر: 50407511 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اهمیت تبلیغات آنلاین و انواع آن در کسب و کارها

در این مطلب در مورد انواع روش‌های تبلیغات آنلاین و تاثیر آن در کسب و کارها می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اقیانوس آبی، امروزه ارتباطات و دیجیتال حرف اول را می زند. اهمیت تبلیغات به قدری است که اگر شما یک دلار برای انجام کاری کنار گذاشته اید، باید یک دلار هم برای معرفی و تبلیغات موثر آن کنار بگذارید. امروزه اینترنت و فضای مجازی بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها بودجه زیادی به تبلیغات آنلاین اختصاص می‌دهند.

تبلیغات آنلاین چیست؟

"هر فعالیتی که در اینترنت برای ایجاد آگاهی، علاقه یا انجام فعالیتی در رابطه با محصول یا خدمات مشخص انجام شود را تبلیغات آنلاین می‌گویند."

مزایای تبلیغات آنلاین

تبلیغات اینترنتی مزایای زیادی دارد که همین مزایا باعث شده تا این نوع از تبلیغ در میان کسب و کارها از محبوبیت خاصی برخوردار باشد. مزایای این گونه تبلیغات را در 3 مورد می توان شرح داد:

1. به صرفه بودن قیمت

در تبلیغات آنلاین هزینه کمتری نسبت به دیگر انواع تبلیغ‌ها پرداخت می‌شود. برای مثال گرفتن یک بیلبورد در شهر ممکن است برای شما 5 میلیون تومان به ازای هر متر مربع هزینه بردارد یا تبلیغات صدا و سیما که میلیون‌ها تومان هزینه دارند. اما در تبلیغات آنلاین هزینه ها بسیار پایین‌تر هستند.

2. بازدهی بالاتر

همان گونه که گفته شد امروزه موبایل و فضای مجازی در دسترس تمام اقشار جامعه است که همین باعث شده تا تبلیغات در فضای مجازی هزینه‌های پایین‌تر و بازدهی بالاتری را نسبت به تبلیغات سنتی داشته باشد.

3. قابلیت اندازه گیری

یکی دیگر از مزایایی که تبلیغات آنلاین نسبت به دیگر تبلیغات دارد این است که قابل اندازه‌گیری است. شما می‌توانید تمام زوایای تبلیغ خود را مورد بررسی و اندازه‌گیری قرار دهید. برای مثال می‌توانید میزان بازدید، کلیک ها و... را بررسی و مشاهده کنید.

روش‌های تبلیغات آنلاین

در تبلیغات آنلاین انواع مختلفی وجود دارد اما مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها عبارتند از:

· نمایشی

· پرداخت به ازای کلیک

· تبلیغات گوگل

· تبلیغات ویدیویی

· تبلیغات متنی

· تبلیغات ایمیلی

· تبلیغات شبکه های اجتماعی

· پوش نوتیفیکیشتن

· و...

برای اینکه بتوانید موثر و درست تبلیغ کنید، باید با انواع روش های تبلیغاتی آشنا باشید. برای مطالعه بیشتر در این حوزه می توانید به oghyanooseabi.com مراجعه کنید.

تبلیغات نمایشی Display Ads

یکی از قدیمی‌ترین انواع تبلیغات آنلاین، تبلیغات نمایشی است، مثل بنرهای موجود در یک سایت یا اپلیکیشن موبایل. در این روش از تبلیغ، تبلیغ کننده در ازای نمایش بنر خود در سایت یا اپلیکیشن نمایش دهنده، مبلغی را به او پرداخت می‌کند.

تبلیغات کلیکی Cost Per Click

در این روش از تبلیغ، تبلیغ کننده به تعداد کلیک‌هایی که دریافت می‌کند مبلغی را می‌پردازد. بسیاری از کمپین‌های تبلیغات آنلاین که به صورت نمایشی هستند، می‌توانند کلیکی نیز باشند.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (Google Ads)

همانطور که ممکن است شما هم دیده باشید با گوگل ادز می‌توانید در کلمه مورد نظر خود در صدر نتایج جستجو ظاهر شوید. گوگل در این روش به ازای هر کلیک از شما مبلغی را دریافت می‌کند. در این نوع تبلیغات اگر کلمه کلیدی انتخابی شما دارای رقابت بیشتری باشد، مبلغی که گوگل به ازای هر کلیک از شما دریافت می‌کند، بالاتر می‌رود. شما می‌توانید با این روش در کنار بهینه سازی، سایت خود را بهتر و معتبرتر نیز نشان دهید.

تبلیغات متنی

در تبلیغات متنی آنلاین شما می‌توانید رپورتاژ خود را در وبسایت روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها متنشر کنید. هر خبرگزاری و سایتی قیمت خاصی را دارا است.

تبلیغات ویدیویی

در این مدل از تبلیغات آنلاین شما می‌توانید با تولید یک محتوای ویدیویی آن را در رسانه‌ها انتشار دهید. طول ویدیوهای تبلیغاتی معمولا کوتاه بوده و می‌تواند در اول ویدیوهای سیستم‌های اشتراک ویدیو مانند آپارات و... یا در تبلیغات برنامه‌ها و بازی های موبایلی باشد.

تبلیغات ایمیلی

در گذشته و به خصوص در ایران این گونه تبلیغ به این صورت رواج داشت که فردی بانک ایمیلی را خریداری کرده و به صورت انبوه به آن بانک ایمیلی شروع به ارسال ایمیل تبلیغاتی می کرد. اما امروزه این مدل ایمیل مارکتینگ در حال کم رنگ شدن است و شکل صحیحی از آن در حال رواج پیدا کردن است.

شکل صحیح ایمیل مارکتینگ با اجازه خود کاربر بوده که شما می‌توانید با دریافت ارائه خدماتی، ایمیل کاربر را دریافت کرده و سپس متناسب با شخصیت او ایمیل هایی را در فواصل مشخص ارسال کنید. این نوع از تبلیغات اگر به شکل صحیح اجرا شود، بسیار موثر بوده و به وفادارسازی مشتری بسیار کمک خواهد کرد.

سرویس های ایمیلی مانند جیمیل، یاهو و... نیز خدمات ارسال ایمیل انبوه را بسته به شرایط جغرافیایی هر کاربر ارائه می دهند.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روش های تبلیغات که امروزه به دلیل درگیری اکثر مردم با شبکه های اجتماعی رواج یافته، تبلیغات شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی زیادی در هر کشوری وجود دارد که شما باید نسبت به هدف و میزان محبوبیت آن شبکه اجتماعی اقدام به تبلیغات کنید.

پوش نوتیفیکیشن

یکی دیگر از انواع تبلیغات آنلاین که می تواند شخصی سازی شده و بسیار کارآمد باشد، پوش نوتیفیکیشن است. شما می توانید با دریافت اجازه کاربر در وبسایت خود برای همیشه محتوای تبلیغاتی خود را برای او ارسال کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی                           

نظر شما