شناسهٔ خبر: 50406957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سقوط آزاد از کودتا و جنگ تا مانور رسانه‌ای حول یک حمله سایبری/ دشمن ضعیف شده است؟

اتفاقی که دیروز در سیستم سوخت‌رسانی کشور افتاد را می‌توان یک سقوط و تنزل برای ضدانقلاب بود، تنزلی که از سطح جنگ و کودتا به یک مانور رسانه‌ای تقلیل پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

فارس پلاس؛ روایت روز: " اتفاقی که افتاده از جنبه‌های سیاسی هم قابل تحلیل است. ما در آستانه سالگرد حوادث آبان هستیم. اعتراضاتی که دو سال پیش برای گران شدن بنزین روی دادند. حکومت‌ هم از آمار کشته‌ها چیزی اعلام نکرده. اتفاقی که امروز رخ داد، به صورت هماهنگ جایگاه‌های سوخت رو هدف حمله سایبری قرار دادند و بیلبردهای شهری رو هک کردند. چطور می‌شود این دو را باهم تلفیق کرد و بحثی سیاسی ارائه کرد؟"

این سوال اصلی یک رسانه‌ ضدانقلاب از مهمان خود است. همین سوال همه ماجرا است. تلفیق اختلال در سوخت رسانی با هک برخی تابلوها جهت ارائه تحلیلی سیاسی برای ایجاد یک موج رسانه‌ای!

دشمن تاریخ‌های حساس را انتخاب می‌کند

چند وقتی است دشمن برای آنکه بتواند یک موج اعتراض و اغتشاش راه اندازی کند روی مناسبت‌های حساس سرمایه‌گذاری می‌کند. از آبان و دی گرفته که یادآور اغتشاشات سالهای ۹۸ و ۹۶ است تا حتی تاریخ‌هایی که یادآور یوم‌الله‌هایی همچون ۹ دی و ۲۲ بهمن و ... است.

یادآوری ذهنی مسئله اصلی است. دشمن از رسوب ذهنی این ایام جهت ایجاد اعتراض و اغتشاش استفاده می‌کند. 

خودکشی رسانه‌های ضدانقلاب و صبوری مردم

از زمان اعلام خبر اختلال در سیستم سوخت‌رسانی کشور، سعودی نشنال و بی‌بی‌سی و همه رسانه‌های ضدانقلاب با 10 ها به اصطلاح کارشناس مصاحبه گرفتند و ابعاد ماجرا را بررسی کردند. البته هدف انتقال معنا از یک حمله سایبری به سالگرد حوادث آبان ماه بود. بی‌بی‌سی حتی فراخوان تصاویر مردمی می‌دهد و از مخاطبانش می‌خواهد از جایگاه‌های سوخت و حواشی ماجرا برایش فیلم بفرستند. 

مردم صبوری کردند و تقریبا هیچ چیزی که برای این رسانه‌ها جذاب باشد تا بتوانند حول آن مانور رسانه‌ای دهند حاصل نشد. 

نقاط قوت ایران هدف گیری می‌شود

قبلا در این گزارش گفته بودیم ضدانقلاب خط رسانه‌ای خود را تغییر داده است. قبلا مگس ضدانقلاب روی زخم‌ها می‌نشست اما الان به دنبال نقاط قوت است. امنیت و اطمینان در برابر ترس، کارآمدی در برابر ناکارآمدی، و مردمی‌ترین و مشروع‌ترین فرد حکومتی ایران یعنی رهبرانقلاب هدف قرار می‌گیرند. 

بهانه این هدف گیری چیست؟ از اختلال چند ساعته در سیستم سوخت رسانی به ناامنی، ناکارآمدی و حتی رهبرانقلاب می‌خواهند برسند. 

چرا این حملات نشانه ضعف است؟

ابتدای انقلاب، کشور دچار چالش‌های متعدد بود. از تجزیه طلبی تا ترورهای سنگین هزاران نفری، از انفجار نخست‌وزیری تا جنگ ۸ ساله و ...

قیاس کنش ضدانقلاب از اول انقلاب تا الان نشان دهنده تنزل تقابل این جریان با انقلاب اسلامی است. ضدانقلاب هیچ گزینه‌ای روی میز ندارد. ضدانقلاب همه آنچه که می‌توانست را انجام داده و الان ناگزیر است با هک و اقدامات سایبری آن هم در سطح اختلال چند ساعته در سیستم سوخت رسانی خود را نشان دهد. پیش‌تر سخن از کودتا بود و پایان کار این انقلاب و اکنون سخن از چند ساعت اختلال سایبری است. 

دشمن زیر ضربه است

تقابل چند وقت اخیر آمریکا با ایران در منطقه شکست‌های متعددی برای آنها رقم زده است. کمرنگ شدن حضور آمریکا در منطقه مهمتر‌ین ماجرا است. خروج دستپاچه از افغانستان، و رای آوردن ضدآمریکایی‌ترین گروه در پارلمان عراق نشانه‌های پررنگ این ماجرا است. منطقه به مرور در حال پاک سازی از وجود آمریکایی‌ها است. 

موارد متعددی هم وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا و اسرائیل در منطقه به شدت تحت فشار هستند. کافی است سال گذشته را کمی مرور کنیم:

سه‌شنبه ۳۱ فروردین؛ اخبار و تصاویری از وقوع انفجار بزرگی در صنایع تامر وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود؛ در همان ساعات اولیه انتشار خبر بسیاری آن را پاسخ ایران به خرابکاری در نطنز عنوان می‌کنند. هرچند که مقامات ایران چنین ادعایی را تایید نکردند.

بامداد ۱۱ اردیبهشت؛ آتش‌سوزی بزرگی در پالایشگاه «بازان» حیفا در فلسطین اشغالی رخ می‌دهد؛ وزارت حفاظت محیط زیست رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای وقوع آتش‌سوزی در این پالایشگاه را تأیید می‌کند و مدعی می‌شود دلیل این آتش‌سوزی آسیب‌دیدگی یکی از لوله‌های سیستم CCR بوده است.

۱۹ اردیبهشت باز هم اخباری از آتش‌سوزی در یکی از صنایع نظامی مهم رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود؛‌ صنایع تسلیحاتی رافائل که مرکز اصلی طراحی، تولید و مونتاژ سامانه گنبد آهنین این رژیم است در میان حجم گسترده‌ای از آتش می‌سوزد.

اردیبهشت‌ماه تنش‌ها در قدس شریف بالا گرفت؛ علت آن اقدام صهیونیست‌ها برای بیرون راندن فلسطینیان از محله شیخ جراح در بیت‌المقدس است. این درگیری‌ و زد و خوردها نهایتا منجر به یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینیان شد؛ گروه‌های مقاومت در نوار غزه (حماس و جهاد اسلامی فلسطین) در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در قدس شریف حملات موشکی را به اهدافی در فلسطین اشغالی آغاز کردند و این سرآغاز جنگی شد که به جنگ ۱۲ روزه مشهور شده است؛ جنگی که در نوع خود پدیده‌ها و شگفتانه‌هایی به همراه داشت.

لیست بلندبالای ضربات علیه اسرائیل و آمریکا در منطقه را در این گزارش بخوانید.

از آتش‌سوزی کارخانه تامر تا موشک خوردن کشتی‌های اسرائیلی تا اوج ماجرا که بمباران عین‌الاسد بود یک پیام صادر می‌شود و آن اینکه دشمن به شدت زیر ضربه است. 

ضعف اصلی دشمن در جمع دو مولفه است: عدم همراهی مردم با طراحی‌های آنها و تنزل سطح اقدامات دشمن از کودتا و جنگ به یک اقدام تبلیغاتی حول یک حمله سایبری است.

انتهای پیام/

 

نظر شما