شناسهٔ خبر: 50406338 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

رنج روور ۲۰۲۲ لندروور با ظاهری متفاوت و امکانات خاص معرفی شد

عصر خودرو- نسل پنجم رنجروور روی پلتفرم کاملا جدیدی سوار می شود که دارای فناوری های جدید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لندرور از نسل پنجم رنج روور پرده برداشت که قرار است در سال 2022 این شاسی بلند لوکس را وارد بازار کند. مدل جدید ظاهری شیک با طراحی خاص دارد که باعث شده ظاهر دستگاه را ممتاز نگه دارد؛ همچنین به علاوه، خودروساز آن را با تمام آخرین فناوری بارگیری می‌کند.

رنج روور جدید اکنون بر روی پلت فرم MLA-Flex لندروور سوار شده است؛ این کارخانه خودروسازی به خریداران این امکان را داده است که هم طرح شاسی بلند کوتاه و هم بلند را انتخاب کنند. بسته به سطح تریم و انتخاب خریدار، می توان این خودرو را با پیکربندی‌های چهار، پنج یا هفت صندلی انتخاب کرد.

طراحی رنج روور جدید در عین شیک بودن، بسیار ساده است و روی بدنه آن شاهد هیچ خط و خطوطی نیستیم. رنجروور از سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​با محور عقب و از سیستم ناوبری استفاده می‌کند؛ همچنین این خودرو با کروز کنترل تطبیقی ​​و کمک فرمان کار می‌کند تا کار‌ها را بر اساس آنچه این فناوری ارائه می دهد، مطابقت دهد.

رنج روور جدید دارای فرمان تمام چرخ است که می‌تواند چرخ‌های عقب را تا 7.3 درجه به صورت الکتریکی حرکت دهد تا قدرت مانور خودرو را بهبود بخشد. خریداران در اروپا گزینه‌های موتور زیادی دارند که از جمله آنها می توان به 2 موتور هیبریدی پلاگین، سه نیروگاه بنزین سوز و سه کارخانه دیزل اشاره کرد.

اما در آمریکا این خودرو با 2 پیشرانه ارائه می شود که قرارا است نسخه P440e پلاگین هیبریدی با قدرت 434 اسب بخار برای سال 2023 در امریکا تولید شود؛ همچنین قرار است با برخی از آپشن ها از جمله کاملا الکتریکی بودن، در سال 2024 عرضه شود.

همه رنجروور‌ها با سیستم چهار چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب قفل فعال عرضه می‌شوند که می‌تواند گشتاور را از یک طرف به سمت دیگر در عقب متعادل کند. در اروپا، انواع PHEV ترکیبی از موتور 3.0 لیتری شش سیلندر وباتری لیتیوم یونی 38.2 کیلووات ساعتی ارائه می شود؛ موتور الکتریکی 141 اسب بخار قدرت ارائه می دهد.

  P510e PHEV در 5.3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت یا در 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. لندرور برد WLTP را با توان الکتریکی 100 کیلومتر و برد واقعی 80 کیلومتر تخمین زده است.

در داخل، رانندگان به یک صفحه نمایش دیجیتال 13.7 اینچی دسترسی دارند؛ همچنین یک صفحه نمایش لمسی 13.1 اینچی برای سرگرمی در دسترس است. سرنشینان عقب می‌توانند از یک نمایشگر سرگرمی 11.4 اینچی که روی پشتی صندلی‌های جلو نصب می‌شوند لذت ببرند.

نظر شما