شناسهٔ خبر: 50406259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عضو گروه دوستی ایران پاکستان:

همسایگان افغانستان به تشکیل دولت وحدت ملی و فراگیر در این کشور کمک کنند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان اظهار داشت:همه همسایگان افغانستان به تشکیل دولت وحدت ملی فراگیر در این کشور کمک کنند چرا که آرامش افغانستان آرامش منطقه را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل حسین زهی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به سفر وزرای خارجه همسایه افغانستان به کشورمان تاکید کرد: تشکیل دولت مورد تأیید همه اقوام و مذاهب افغان مورد توافق کشورهای همسایه به خصوص ایران و پاکستان است و اگر اتفاقی غیر از این باشد حکومت مرکزی افغانستان قدرت کافی را ندارد؛ در سفر گروه پارلمانی به پاکستان نیز بر این نکته تاکید شد.

وی افزود: متناسب با خواست مردم و میزان جایگاه احزاب و گروه ها در میان مردم و بزرگان افغانستان باید گروه ها در دولت ائتلافی سهم داشته باشند و اگر غیر از این باشد مقبولیت عمومی را به همراه نخواهد داشت و جریان حاکم فعلی در افغانستان نیز باید این را بپذیرد و تن به تشکیل چنین دولتی بدهد.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس تصریح کرد:اقوام مختلف با گرایش مذهبی مختلف در افغانستان زندگی می کنند و نباید نیروهای تندرو نظیر داعش از سوریه و عراق به میان این ها نفوذ کرده و اختلاف افکنی کند و هر کسی که به دنبال اختلاف افکنی است باید از افغانستان بیرون انداخته شود و این موضوع مورد تاکید گروه پارلمانی ایران نیز بود./

پایان پیام.

نظر شما