شناسهٔ خبر: 50405987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با توجه به در پیش بودن فصل سرما،

فرماندار بافق: مردم تزریق واکسن کرونا را به تاخیر نیندازند

یزد- ایرنا - فرماندار بافق با بیان اینکه تنها راه قطع زنجیره انتقال کرونا در جامعه افزایش واکسیناسیون همگانی علیه این ویروس است، گفت: مردم با حضور حداکثری خود در مراکز تعیین شده برای پیشگیری از موج ششم و گسترش بیماری کووید ۱۹ همکاری کنند و تزریق واکسن را برای حفظ جان خود به تاخیر نیندازند.

صاحب‌خبر -

سید مهدی طلائی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا به تاثیر مثبت واکسیناسیون در کاهش مراجعه افراد مشکوک به مراکز درمانی، تعداد بستری‌ها و موارد مرگ و میر اشاره کرد و افزود: برای قطع انتقال زنجیره کرونا، مردم فرصت را غنیمت بشمارند و به شایعه های فضای مجازی که اغلب غیرعلمی و با اهداف خاص تبلیغ می شود، توجه نکنند زیرا با تزریق واکسن درصد بالایی از مردم ایمن می‌شوند بنابراین همراهی همه‌جانبه مردم با مسئولان امری ضروری است.

رییس ستاد مبارزه با کرونای بافق تاکید کرد که برای قطع زنجیره انتقال ویروس  به ویژه با آغاز فصل سرما و به دلیل وجود عرصه های بیابانی( روزها هوا گرم و شب ها بسیار سرد) در منطقه باید جمعیت زیادی در برابر این ویروس واکسینه شوند تا از گردش آن در جامعه جلوگیری شود، زیرا گردش ویروس برابر با افزایش تعداد بیماران کووید ۱۹ و آمار مرگ ومیر است.

وی به نظر کارشناسان بهداشت و درمان داخلی و سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر عمده فوتی‌های کرونا از میان کسانی است که واکسن نزدند و افرادی که واکسن تزریق کردند آمار فوت به ندرت در میان آنها اتفاق می‌افتد و موارد نادر هم مربوط به کسانی است  که چند بیماری زمینه‌ای را با هم داشتند.

رییس شورای بهداشت شهرستان بافق با اشاره به اینکه باید به خستگی کارکنان  بهداشت بیشتر توجه کنیم، اضافه کرد: وضعیت بیمارستان ها در شرایط اوج گیری کرونا بحرانی می شود بنا براین برای پیشگیری از بحرانی دیگر، در یک بازه زمانی کوتاه واکسیناسیون باید با سرعت انجام شود.

طلائی مقدم ، اصلی‌ترین راهکار برای کاهش موارد بستری ، ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا را تسریع در روند واکسیناسیون دانست و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون قطره‌چکانی تاثیری ندارد زیرا با جهش‌های ویروس کرونا، واکسن‌ نسبت به این سویه‌ها کم اثر می‌شود بنابراین حضور حداکثری و واکسیناسیون تمامی افراد کارساز و اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه تمامی واکسن‌های موجود در جهان در برابر بیماری کرونا موثر است خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها با انجام  واکسیناسیون حداکثری در بحث مدیریت کرونا از شرایط خوبی برخوردار است.

فرماندار بافق: مردم تزریق واکسن کرونا را به تاخیر نیندازند

فرماندار بافق در بخشی از این گفت وگو با ایرنا ، بی تفاوتی افراد را یادآور  شد و با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن حق الناس است گفت: واکسیناسیون باید سرعت لازم را پیدا کند و این روند تسریع شود و به همین منظور در شهرستان بافق تمامی کارکنان دولت باید با کارت واکسن به محل کار خودمراجعه کنند و در غیر این صورت مطابق قانون با متخلفان برخورد می شود.

هم اکنون ۷۵ درصد افراد گروه سنی بالای ۱۲ سال دز اول و ۴۶ درصد هم هر ۲ دُز واکسن را در شهرستان بافق تزریق کردند و رنگ بندی شهرستان نیز نارنجی اعلام شد.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  دوشنبه هفته جاری با اشاره به افزایش آمار ابتلا افراد به کرونا در استان گفته بود که هم اکنون شهرستان های اردکان و مهریز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

سید ابراهیم سلمانی افزود: در حال حاضر شهرستان اشکذر در وضعیت زرد و هشت شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

نظر شما