شناسهٔ خبر: 50405887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

۱۵۰۰ طرح صنعتی در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

تبریز- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۵۴۵ طرح صنعتی در استان در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر اصغرپور با بیان اینکه این طرح‌ها با سرمایه گذاری افزون بر ۲۳ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان اجرا می‌شود افزود: با عملیاتی شدن طرح‌های یاد شده در مجموع زمینه اشتغال بیش از ۴۳ هزار نفر فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های مذکور، ۹۳۶ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی دارد.

وی همچنین گفت: در نیمه نخست امسال هزار و ۲۸۱ فقره جواز تأسیس صادر شده که از این تعداد هزار و ۱۵۷ فقره جواز تأسیس ایجادی و ۱۲۴ فقره جواز تأسیس توسعه‌ای است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان افزود: رشد ۳۳ درصدی صدور جوازهای تأسیس در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نشان از علاقه مندی تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالین اقتصادی به سرمایه گذاری در شهرک‌های تخصصی است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان صدور جواز تأسیس ایجادی مربوط به شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد است.

اصغر پور اضافه کرد: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی از جمله گروه‌های صنعتی بوده‌اند که بیشترین میزان صدور جوازهای تأسیس ایجادی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به ۱۲۴ جواز توسعه‌ای صادره در استان گفت: میزان صدور جوازهای تأسیس توسعه‌ای در ۶ ماهه اول سال، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴۴ درصدی داشته که نشانگر توجه واحدهای صنعتی استان به افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات تولیدی است.

نظر شما