شناسهٔ خبر: 50405868 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هدست واقعیت مجازی سونی Xperia View معرفی شد

هدست واقعیت مجازی سونی Xperia View که اخیراً معرفی شده است دید افقی ۱۲۰ درجه را ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت سونی پیش از این هدست پلی استیشن VR را عرضه کرده بود، اما هدست واقعیت مجازی با نام تجاری اکسپریا را برای اولین بار معرفی کرده است. این محصول به تنهایی قابل استفاده نیست و برای استفاده از آن به گوشی هوشمند اکسپریا نیاز خواهد بود و فقط از گوشی‌های Xperia 1 III و Xperia 1 II پشتیبانی می‌کند؛ این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که گوشی کاملاً درون هدست قرار بگیرد.

با استفاده از هدست واقعیت مجازی سونی Xperia View می‌توان ویدئوهای VR 8K HDR را مشاهده کرد؛ البته دو گوشی ذکر شده حداکثر از صفحه نمایش با رزولوشن 4K بهره می‌برند. بنابراین به نظر می‌رسد که در نهایت پس از جفت شدن هدست با گوشی‌های اکسپریا می‌تواند وضوح 2K را برای هر دو دهانه نمایش دهد. محصول جدید شرکت سونی دید افقی ۱۲۰ درجه را ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند فاصله بین دو لنز را نیز تنظیم کنند.

شرکت سونی یک برنامه اختصاصی برای هدست واقعیت مجازی Xperia View در نظر گرفته است که در آن فهرستی از برنامه‌های سازگار با این محصول را در حالت واقعیت مجازی (VR) نشان می‌دهد. این محصول قادر است محتوای ذخیره شده در حافظه داخلی یا خارجی را به صورت مستقیم نیز پخش کند.

این هدست در بازار ژاپن با قیمت ۲۶۰ دلار به فروش می‌رسد، اما هنوز اطلاعاتی در مورد عرضه جهانی آن منتشر نشده است.

نظر شما