شناسهٔ خبر: 50405829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سناتورهای آمریکایی خواستار لغو تحریم‌های هند شدند

دو سناتور آمریکایی در نامه‌ای از بایدن خواسته اند در راستای امنیت ملی و جلوگیری از محدود شدن روابط با هند، از اعمال تحریم بر این کشور چشم‌پوشی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، منابع خبری اعلام کردند سناتور‌های آمریکایی اصرار دارند بایدن از تحریم هند خودداری کند.

بر اساس این گزارش، دو سناتور آمریکایی اصرار دارند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تحریم‌هایی که بر هند اعمال کرده چشم‌پوشی کند. این تحریم‌ها در پی خریداری سامانه زمین به هوای اس-۴۰۰ از روسیه بر هند اعمال شده است. سناتور‌های آمریکایی معتقدند چنین اقدامات تنبیهی می‌تواند همکاری‌های دو طرفه هند و آمریکا را به خطر بی‌اندازد.

جان کورنین، سناتور جمهوری‌خواه و مارک وارنر، سناتور دموکرات روز گذشته در نامه‌ای از بایدن خواستند به خاطر امنیت ملی و همکاری‌های گسترده‌تر با هند، از اعمال تحریم‌ها بر این کشور چشم‌پوشی کند.

سال ۲۰۱۸، هند قراردادی به ارزش ۵.۵ میلیارد دلار با روسیه امضا کرد. طی این قرارداد روسیه موظف شده پنج سامانه زمین به هوای اس-۴۰۰ به هند تحویل دهد. گفته می‌شود چنین اقدامی از سوی هند برای آمادگی دفاعی در برابر چین و پاکستان است. هند پرداخت‌های مربوط به این معامله را انجام داده و پیش‌بینی می‌شود اولین سامانه موشکی هند آخر امسال به این کشور تحویل داده شود.

این معامله نظامی باعث ایجاد سطوحی از تنش در روابط هند و آمریکا شده است چرا که یکسال پیش از آن در آمریکا قانونی تصویب شد که بر اساس آن، هر کشوری که با بخش‌های دفاعی و اطلاعاتی روسیه معامله کند، ممکن است با تحریم مواجه شود. سال گذشته هم آمریکا به همین علت تحریم‌هایی علیه ترکیه اعمال کرد.

انتهای پیام/

نظر شما