شناسهٔ خبر: 50405698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخت‌گیری کنگره آمریکا به ارتش بعد از گزارش سرقت تسلیحات

اکرم ترابی

گزارش بهت‌آور آسوشیتدپرس در ژوئن ۲۰۲۱، کنگره آمریکا را واداشت تا با مشکلات ساختاری که به سرقت بیش از ۲۰۰۰ قطعه سلاح گرم نظامی در دهه ۲۰۱۰ منجر شد، مقابله کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از ۲۰۰۰ قطعه سلاح گرم نظامی از ارتش، تفنگدارن دریایی و نیروی هوایی ارتش آمریکا در دهه ۲۰۱۰ به سرقت رفته است و برخی از آنها در جرایم خشونت‌بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در واکنش به این تحولات، اعضای کنگره آمریکا در حال تنظیم مقررات سخت‌تری در داخل قانون اختیار دفاع ملی هستند تا شاخه‌های ارتش این موارد را گزارش کرده و از سرقت سلاح‌های گرم جلوگیری به عمل آورند. انتظار می‌رود اعضای کنگره مذاکره کرده و اختلافاتشان را پیش از ارسال این لایحه برای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا حل و فصل کنند.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بعد از انتشار گزارش ژوئن گفت که وزارت دفاع آمریکا قصد ایجاد یک "ثبات ساختاری" را دارد تا جلوی سرقت سلاح‌های گرم را بگیرد. با این حال، برخی از اعضای کنگره شک دارند که پنتاگون اقدام کافی صورت دهد.

در گزارش آسوشیتدپرس به این نکته اشاره شده بود که برخی از نظامیان آمریکایی روی اطلاعات سرپوش می‌گذارند و ممکن است آمار واقعی سلاح‌های به سرقت رفته بیشتر از موارد گزارش شده باشد. زمانی که خبرنگاران از مقام‌های ارتش آمریکا سوال کردند، آنها اظهارات ضد و نقیض ارائه کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما