شناسهٔ خبر: 50405608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه اصفهان:

صنایع برای تولید برق برنامه ریزی کنند

امام جمعه اصفهان گفت: صنایع می‌توانند خود تولید کننده برق مورد نیاز و یا حتی مازاد باشند و باید برای این موضوع برنامه ریزی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با مدیر و معاونان فولاد مبارکه اصفهان، گفت: صنعت فولاد و ذوب آهن باید از مدت‌ها پیش برای نیاز برقی خود کاری انجام می‌دادند.

وی افزود: استقرار صنایع فولاد و ذوب آهن در جوار زاینده رود اشتباه بوده است، چرا که مصارف آب بالا دارند و در حالی که شیوه معمول استفاده این صنایع از آب رودخانه هم اصولی نیست اقدامی برای بهینه سازی آن نمی‌شود.

امام جمعه اصفهان گفت: ورود مهندسان و متخصصان و همت برای حل این مشکل ضروری است.

وی افزود: این صنایع با وجود پیشرفت‌های چشمگیر هنوز این مشکلات را ساماندهی نکردند، از طرفی هزینه‌ای که در ازای برق و آب به دولت می‌دهند به نسبت استفاده‌ای که می‌برند کافی نیست که باید بازبینی شود.

وی گفت: تغییرات و حصول نتیجه از آن باید به صورت تدریجی و مستمر اتفاق بیفتد.

مدیرعامل فولاد مبارکه استان اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: در شرایط دشوار اقتصادی کشور که شبیه به جنگ نابرابر تحمیلی است، آنچه ما را پیروز می‌کند مدیریت جهادی و روحیه تحول گرایانه است، همانطور که بسیاری از فرماندهان جنگ توانستند با این شیوه بر محدودیت‌ها غلبه کنند.

یاسر طیب نیا افزود: مشکلات داخلی مانند کمبود برق و آب بیشتر از تحریم و مسائل خارجی بر روی اقتصاد تاثیر گذاشته است و این مساله به‌دلیل نبود نگاه ملی، کارشناسی و متوازن در سبک‌های مدیریتی است.

به گفته وی، اکنون ریشه بسیاری از مشکلات پول نیست، بلکه مساله مهم حواشی کاری مدیران است.

طیب نیا با بیان اینکه ظرفیت‌های بی شمار اصفهان فرصتی برای سرمایه گذاری نوین است، افزود: در مدیریت‌ها باید کار متفاوت انجام بشود.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه ازاحداث نیروگاه ۱۵۰۰ مگاواتی برق در اصفهان از سوی این شرکت خبر داد و افزود: ۵۰۰ مگاوات این نیروگاه به صورت خورشیدی است.

وی افزود: مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه در کنار بخش صنعتی آن دنبال می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما