شناسهٔ خبر: 50405548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهای مشکلات اقتصادی مناطق آزاد نباید از سوی مردم بومی پرداخت شود

گروه استان‌ها – دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد کشور با هدف رونق اقتصادی، تولید و صادرات ایجاد شده است و نباید بهای مشکلات اقتصادی در این مناطق از سوی مردم بومی پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، سعید محمد صبح امروز در نشست صمیمی با اقشار و اصناف جزیره کیش در مسجد خاتم‌الانبیا (ص)، اظهار داشت: مردم از نگاه حضرت امام (ره) ولی نعمت انقلاب هستند و همه ما موظف به تکریم و توجه ویژه به معیشت آنان هستیم نه اینکه مشکلات موجود در مناطق آزاد را بر دوش آنان بیاندازیم.

وی ادامه داد: مدیران سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور باید هنگام اجرای هرگونه طرح اقتصادی، تولیدی و صادراتی به معیشت مردم اهتمام ویژه داشته باشند.

 راه ماندگاری بر مسند مدیریت‌ها خدمت به مردم است 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، توجه به معیشت و زیرساخت‌های کیش را از دغدغه‌های اصلی مردم این منطقه برشمرد و افزود: مدیرانی که تمایل دارند به مدیریت خود ادامه دهند با تشکیل کارگروهی نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کنند.

وی گفت: تمام موضوعات مطرح شده در این نشست مردمی، با هدف بررسی گزارش عملکرد مدیران در این زمینه‌ها ثبت شده و در دبیرخانه قابل پیگیری است.

محمد، با تاکید بر اهمیت توسعه آموزش و پرورش و توریست علمی در منطقه آزاد کیش، تصریح کرد: می‌توانیم در حوزه بسترسازی آموزش و توریسم علمی گام‌های موثری برداریم اما با توجه به اینکه ساز و کارهای لازم فراهم نیست، این اقدامات باید از سوی وزارت علوم انجام شود.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر این که کار فرهنگی نیاز به اقدامات زیرساختی دارد، گفت: با خرد جمعی و برنامه‌ریزی در حوزه‌های فرهنگی کیش، اقدامات موثری انجام خواهیم داد.

وی همچنین سخنان خود در به مسئله قراردادهای پیمانکاری که با معیشت جامعه کارگری ارتباط مستقیم دارد هم پرداخت و افزود: احداث خانه‌های پیش ساخته در قالب BOT با جدیت تمام در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است و برابر ضوابط اعلام شده کشوری، وضعیت ایثارگران در اولویت قرار خواهد داشت.

به گفته محمد، فرهنگیان هم دچار مشکلات معیشتی هستند و باید این قشر زحمت کش که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند مورد توجه ویژه قرار گیرند.

تعیین سهم اشتغال بومیان در مناطق آزاد

وی درخصوص اشتغالزایی مردم بومی نشین در مناطق ازاد از جمله کیش، بیان داشت: فعالان اقتصادی بیاد هنگام سرمایه‌گذاری در قراردادهایشان، تعهدی در زمینه به کار گیری بخشی از مردم بومی هر منطقه را بر عهده بگیرند.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت آمیخته شدن هنر و فرهنگ با اقتصاد، یادآور شد:  این مهم هم باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد چرا که هیچ فاصله‌ای بین هنر و‌ اقتصاد نداریم و هنر می‌تواند موتور محرکه اقتصاد باشد و مردم بومی مناطق آزاد که از هنرهای مختلف برخوردارند، در این حوزه هم نقش آفرینی کنند.

 همراه با فناوری روز حرکت کنیم 

وی گفت: مردم از ارائه خدمات اسنپ در جزیره کیش خرسند هستند و همه باید همراه با فناوری‌های روز حرکت کنیم و نمی‌توانیم جلوی کسب و کارهای جدی را بگیریم بلکه باید سریع دانش خود را به روز کرده و با شرایط روز خودمان را تطبیق دهیم.

محمد تاکید کرد: باید مردم بهترین، با کیفیت‌ترین و ارزان‌ترین ارائه خدمات را انتخاب کنند و با نظارت بر کار اتحادیه‌ها برای رونق فضای کسب و کار باید اینگونه فعالیت‌ها در چار چوب قوانین بدون هیچ محدودیتی ارتقا و توسعه یابند.

مشاور رئیس جمهور همچنین بر رونق فعالیت‌های صید و صیادی و کسب و کارهای حلال در مناطق آزاد همجوار با دریاها، تاکید کرد و گفت: مسئولان نسبت به تامین بنزین با نرخ دولتی با هدف ارائه خدمات در اسکله‌های صیادی نظارت دقیق داشته باشند.

وی سامانه سمباد در مناطق آزاد را پل ارتباطی مردم برای ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود معرفی کرد.

شایان ذکر است؛ نمایندگان مردم کیش در صنوف مختلف مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را در زمینه‌های معیشتی، مسکن، اشتغال ،فرهنگ، اقتصاد، گردشگری و موارد دیگر را در نشست با مشاور رئیس جمهور که جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان و مدیران این مجموعه هم حضور داشتند، بیان کردند.

انتهای پیام/7558/ ت

نظر شما