شناسهٔ خبر: 50405497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک حمله دیگر به دیالی؛ این بار در روستای الامام با ۷ کشته

بغداد - ایرنا - منابع عراقی اعلام کردند که تروریست‌های «داعش» علاوه بر «الهواشه» به روستای مجاور آن «الامام» نیز حمله کرده و ۷ تن دیگر را به قتل رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یک منبع امنیتی امروز (چهارشنبه) به برخی رسانه‌های عراقی گفته است، این حمله جدید ۷ کشته برجای گذاشت و تروربست‌ها علاوه بر آن، باغهای اهالی روستا را آتش زده و چند خودرو را به سرقت بردند.

با استقرار نیروهای امنیتی در روستاهای مورد حمله، اکنون اوضاع آنها آرام است.

دیشب (سه شنبه شب) ساعاتی پیش از حمله به الامام، در کمین تروریست‌های داعشی برای مردم روستای الهواشه بخش الرشاد مقدادیه عراق ۱۳ شهروند کشته و چند تن دیگر مجروح شدند.

هیات «الحشد الشعبی» در بیانیه‌ای از آمادگی کامل خود برای پر کردن خلاء های امنیتی در هر منطقه‌ای از عراق پس از حمله خونبار دیشب به روستای الهواشه از توابع الرشاد المقدادیه خبر داد.

قربانیان حمله دیشب از عشایر شیعه «بنی تمیم» هستند و چهار تن از قربانیان سربریده شدند.

این حملات خونبار در حالی انجام می‌شود که منابع آگاه و رسانه‌های مقاومت از ماه‌ها پیش بارها درباره تحرکات داعش در دو استان همجوار دیالی و صلاح الدین و جابجا شدن تروریست‌ها با بالگردهای آمریکایی در این منطقه با هدف تهدیدسازی در مرزهای غربی ایران خبر می‌دهند.

در همین راستا، هیات بلند پایه امنیتی امروز به مکان جنایت گروه تروریستی داعش رسید. این هیات متشکل از «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، «عبدالامیر یارالله» رئیس ستاد ارتش، «عبدالامیر الشمری» فرمانده عملیات مشترک و «هادی العامری» رئیس «ائتلاف الفتح» است. 

هدف از این سفر هیات بلند پایه عراقی به دیالی، بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم در استان و نیز روش‌های پرکردن خلاء های امنیتی در این مناطق است.

نظر شما