شناسهٔ خبر: 50405345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون دادستان یزد: بسترهای آموزش سواد رسانه ایجاد شود

گروه استان‌ها- معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: جامعه به منظور کاهش نرخ جرایم اخلاقی، پیشگیری از بزه دیدگی و جلوگیری از استمرار آن نیازمند آموزش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد نعیمی‌نژاد صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اظهار داشت: آنچه بیش از همه باید برای آن چاره‌اندیشی کرد آمار سیاه جرایم به ویژه جرایم معارض اخلاقی است که موجب استمرار بزه‌دیدگی به ویژه در زنان و کودکان می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و ارتقای سواد رسانه بهترین و مؤثرترین مسیر برای پیشگیری از وقوع جرم به‌ویژه در فضای مجازی است و کاهش نرخ سیاه جرایم اخلاقی، جرایم مخفی، پیشگیری از بزه دیدگی و جلوگیری از استمرار آن نیازمند آموزش است.

این مقام قضایی افزود: در حوزه کودکان و بانوان به واسطه عوامل مختلف فرهنگی و اجتماعی بسیاری از جرایم گزارش نمی‌شود و این‌ موضوع باعث تکرار جرم از سوی مجرمین می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز حامی با همکاری شهرداری یزد گفت: در مرکز حامی به مشکلات مختلف حوزه کودکان و بانوان با حفظ محرمانگی رسیدگی می‌شود تا بانوان و کودکان بزه دیده یک مأمن برای گزارش مشکلات خویش داشته باشند.

معاون دادستان یزد با تاکید بر اجماع ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای آموزش اظهار داشت: بسیاری از جرایم ناشی از ناآگاهی و کم‌اطلاعی بزه دیده شکل می‌گیرد که در این زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی بهترین راهبرد است و در صورت گزارش‌دهی، حفظ محرمانگی و اطمینان و توانمند بخشی بزه دیدگان در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/781/ح

نظر شما