شناسهٔ خبر: 50404846 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عصاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعالیت قطارهای گردشگری از سر گرفته شد

یک مقام مسئول گفت: با توجه به تقاضای مسافران برای تداوم حرکت قطار‌های گردشگری، رجا اقدام به راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرده است.

صاحب‌خبر -

 رضا عصاری معاون اجرایی شرکت حمل و نقل بین المللی رجا در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به دلیل تقاضای بسیار زیاد مسافران برای تداوم حرکت قطار‌های گردشگری، شرکت حمل و نقل بین المللی رجا با همکاری راه آهن اقدام به راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرده است، توضیح داد: حرکت قطار گردشگری شیرگاه در دو جمعه متوالی برابر با روز‌های هفتم و چهاردهم آبان ماه خواهد بود.

عصاری با بیان اینکه تمام شیوه نامه های بهداشتی در این قطار رعایت و قطار قبل از حرکت ضدعفونی خواهد شد، افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای سلامت حال گردشگران، در این قطار علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسافران، بسته‌های بهداشتی شامل محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک نیز توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه این قطار از مسیرهای گردشگری مختلفی عبور می کند، گفت: بازدید از تپه میل شهر ری، دشت کویر، کوه اژد‌ها و تپه‌های مریخی، ایستگاه صد ساله بنکوه، دودکش‌های جنی و کوه‌های حیرت انگیز سیمین دشت و زرین دشت و کبوتر دره، حبله رود و باغات میوه استان سمنان، چشمه رنگی و روستای شوراب، جاده گدوک، سه خط طلا، پل ورسک، پل اوریم، غار اسپهبد خورشید، پل کلانتر یا دوآب و جنگل زیبای شیرگاه و...  از جاذبه‌های گردشگری این سفر است.

معاون اجرایی شرکت رجا با اعلام اینکه ساعت حرکت از ایستگاه راه آهن تهران ۶:۴۵ دقیقه صبح و ساعت بازگشت به ایستگاه تهران ۱۲ شب است، گفت: استفاده از قطار اختصاصی گردشگری، وجود راهنمای مجرب، بیمه گروهی و انفرادی، پذیرایی بسته بندی شده شامل: صبحانه، ناهار، شام و میان وعده، همچنین برنامه‌های سرگرم کننده از خدمات  در این مسیر است.

عصاری با تاکید بر اینکه در تمامی سفرهای حمل و نقل ریلی فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل رعایت می شود، گفت:  در حال حاضر نه تنها در  قطارهای گردشگری، بلکه در تمامی سفرهای بین شهری  دستور العمل های بهداشتی به صورت کامل رعایت می شود.

او در پایان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، این شرکت اقدامات متعددی را در راستای سفر هوشمند (سفر+سلامت) با انجام دستورالعمل بهداشتی از جمله کنترل وضعیت سلامتی و بهداشت مأموران قبل از اعزام، ضد عفونی کردن قطار‌ها در مبدأ و طول سفر، استفاده از ظروف یک بار مصرف پذیرایی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارها، ارائه ماسک به مسافران، جانمایی و تعبیه مواد ضدعفونی کننده در قطار‌ها و ... آغاز و اجرایی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما