شناسهٔ خبر: 50404795 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اسدآباد:

آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در بین مبتلایان واکسینه شده صفر است

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد گفت: فوت ناشی از ابتلا به کرونا در بین مبتلایان واکسن زده این شهرستان طی سه ماه گذشته گزارش نشده که این نشانه تاثیر تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ایرج صالحی درجلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: ۳۲ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا طی سه ماه گذشته در شهرستان اسدآباد فوت کرده اند که هیچ یک از این افراد واکسن نزده بودند.

 

وی اظهار داشت: حتی بین بیماران بستری در بخش آی.سی.یو بیمارستان اسدآباد نیز مبتلای واکسن زده وجود ندارد.

به گفته وی، بر اساس هماهنگی انجام شده با آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد تنها دانش آموزانی که خود و والدین شان واکسن کرونا تزریق کرده اند می توانند به صورت حضوری در کلاس های درس حاضر شوند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان نیز دراین جلسه گفت: از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون ۹۰ جلسه ویدئو کنفرانسی با ستاد ملی و ۱۰۸ جلسه استانی مقابله با ویروس کرونا در این استان برگزار شده است.

«مهرداد نادری فر» با بیان اینکه هشت کمیته ذیل ستاد استانی شامل بهداشت، درمان، اطلاع رسانی، ساماندهی مشارکت های مردمی، بازرسی و نظارت، پشتیبانی و امور اقتصادی، امنیتی و اجتماعی، بهداشت محیطی و بازرسی ویژه تشکیل شده است، افزود: پیش از شیوع کرونا سه نقشه برای عبور از این بحران ترسیم شد که نقشه نخست برای ۹۰۰ بیمار بستری، سناریوی دوم برای یک هزار و ۸۰۰ بیمار و سناریوی سوم برای ۲ هزار و ۵۰۰ مبتلای بستری در بیمارستان بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: هم اینک از نظر رنگ بندی پنج شهرستان استان شامل "نهاوند، همدان، تویسرکان، درگزین و رزن" در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان "فامنین، کبودرآهنگ، ملایر، اسدآباد و بهار" در وضعیت زرد هستند که برای هر یک از این رنگ بندی ها شرایط و محدودیت هایی تعریف شده است.

نادری فر گفت: با توجه به بازگشایی مدارس یکی از مسائل مهم و به روز ستاد کرونا وضعیت واکسیناسیون دانش اموزان است تا برای چرخه خانه تا مدرسه و به ویژه درون مدرسه تصمیم لازم اتخاذ شود. 

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز دراین جلسه گفت: سپاه استان مسولیت قرارگاه زیستی را بر عهده دارد و پیش از شیوع ویروس کرونا با برگزاری نشستی به بررسی ابعاد اپیدمی ویروس و ارائه توصیه ها و هشدارهای لازم پرداخت.

سردار "مهدی فرجی" افزود: به منظور پیشگیری از اپیدمی کرونا و کمک به کادر بهداشت و درمان همدان، بیش از پنج هزار بسیجی برای ضدعفونی و گند زدایی و رفع آلودگی ناشی از کرونا، اموزش های لازم را فرا گرفتند.

بازرس ویژه ستاد مقابله با کرونا استان همدان اظهار داشت: در حالیکه آغازین روزهای اپیدمی ویروس کرونا نگرانی هایی جدی در زمینه کفن و دفن متوفیان وجود داشت، نیروی مقاومت بسیج در این زمینه پیشگام شد.

سردار فرجی ادامه داد: اپیدمی ویروس کرونا و تعطیلی برخی مشاغل موجب بروز مشکلات معیشتی شد که قرارگاه مواسات با مسئولیت سپاه برای مدیریت کمک های مردمی و توزیع آنها شکل گرفت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: همچنین تیمی به استعداد حدود ۱۰۰ نیرو تشکیل و به صورت نامحسوس اقدام به بررسی وضعیت اماکن و بیمارستان ها و ارائه گزارش مبسوط در خصوص نحوه خدمات رسانی به بیماران و نحوه رعایت پروتکل ها در مراکز و اماکن عمومی و خدماتی استان کرد.

سردار فرجی با بیان اینکه رضایتمندی بیماران بستری در بیمارستان ها برای ما بسیار مهم است، اظهار داشت: بیشتر مبتلایانی که در بیمارستان ها بستری هستند نسبت به تزریق واکسن کرونا کوتاهی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما