شناسهٔ خبر: 50404791 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راهنمای روشنایی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی

تابلوهای تبلیغاتی همه جا در زندگی ما هستند. بزرگ و کوچک جلوی ما ایستاده‌اند و نورپردازی شبانه تابلوهای تبلیغاتی به تمرکز اصلی بیلبوردها تبدیل گردیده است. طی سالیان گذشته ، نورافکن‌های سنتی تشکیل دهنده روشنایی و نورپردازی عمومی تابلوهای تبلیغاتی با توان ۲۵۰ یا ۴۰۰ وات بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آذر طیف، با گذشت زمان و  با کاهش شدید منابع انرژی جهانی،  صرفه‌جویی در انرژی به موضوعی فوری و قطعی تبدیل گردیده که بنا به نیاز منابع نوری و محصولات روشنایی LED ظاهر گردیدند. ال ای دی عنوان نسل جدیدی از منبع نوری است  که به  تدریج مورد  توجه مردم قرار گرفته است.

هدف از این نوشته ارائه نکاتی پیرامون روشنایی انواع بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی می‌باشد.

الزامات طراحی برای نورپردازی تبلیغاتی با استفاده از پروژکتورها

طراحی و نورپردازی بیلبوردهای تبلیغاتی بایستی الزامات کلی برنامه‌ریزی از منظر شهری را برآورده  کرده و مکان قرارگیری، شکل، رنگ آمیزی و مشخصات روشنایی و نورپردازی آن با محیط اطراف  هماهنگ بوده و نبایستی بر ترافیک، امکانات عمومی شهرداری و زندگی عادی مردم تأثیر بگذارد.

نورپردازی خوب تبلیغاتی نه تنها باید روشن باشد، بلکه باید زیبا، هنرمندانه و جذاب بوده و از آلودگی  نوری و اتلاف انرژی جلوگیری کند. بایستی در نظر داشت که نورپردازی تبلیغاتی قهرمان تبلیغات نیست،  بلکه وسیله‌ای برای نشان دادن جلوه‌های مختلف تبلیغات در روز و شب است. در طول روز،  روشنایی  خورشید را نمی‌توان کنترل نمود، ولی بالعکس در شب می‌توان نورپردازی را به صورت علمی و منطقی  با توجه به نیازها طراحی و با توجه به میزان نور و توزیع مناسب روشنایی تعیین کرد. همچنین بایستی از  منابع نوری شامل پروژکتور و چراغ‌های بیلبوردی مناسب برای نمایش مفهوم هنری و جذابیت تبلیغات  استفاده کرد.

نورپردازی نامناسب در تبلیغات باعث می‌شود که یک تابلو تبلیغاتی با ویژگی‌های فنی و هنری بالا، ارزش خود را از دست داده و در صورت تابش نور خیره کننده (خیرگی)، ممکن است به طور  مستقیم روی علایم و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تأثیر گذاشته و باعث ایجاد تصادفات شود.

نورپردازی بیلبورد عرشه پل

معمولا بیلبوردهای پل هوایی عرضی بیشتر از ۵ متر ندارند. برای این عرض پیشنهاد شرکت صنایع روشنایی آذرطیف پروژکتور ۱۰۰ وات و برای عرض ۱.۵ متر پروژکتور ۵۰ وات و والواشر اس ام دی ۵۰ وات تولیدی آذرطیف پیشنهاد می‌گردد.

برای تابیدن نور مناسب بایستی از دسته‌هایی با طول تقریبا یکسان با عرض بیلبورد (۲ متر) استفاده نمود.

فاصله‌ پروژکتورها از یکدیگر بایستی حداکثر ۳ متر باشد.

پیشنهاد می‌شود روشنایی از بالای پل انجام گردد، به این دلیل که بازتاب آن با کیفیت بهتری در خیابان دیده می‌شود.در حالی که اگر نور از پایین تابیده شود، بازتاب آن به سمت بالا خواهد بود و در دیدرس قرار  نمی‌گیرد. از طرفی نصب پروژکتورها در بالای بیلبورد به جهت جلوگیری از سرقت  آن‌ها از امنیت  بیشتری برخوردار است. زاویه پروژکتورها نسبت به افق بایستی حدود ۷۰ درجه باشد.

نورپردازی بیلبوردهای ایستاده حاشیه معابر و جاده‌ها

معمولا این نوع تبلیغات با ابعادی بزرگتر چاپ شده و در حاشیه بزرگراه نصب می‌شوند. برای روشن کردن این گونه بیلبوردها حتما باید از دو ردیف پروژکتور در بالا و پایین استفاده نمود. برای روشنایی تابلوها با عرض‌ بالای ۵ متر محصول پروژکتور ۱۵۰ وات کامپکت تولیدی شرکت آذرطیف پیشنهاد می‌گردد. برای ایجاد بهترین همپوشانی نوری،  فاصله  پروژکتورها از هم بایستی حداکثر ۴ متر باشد. طول بازوها باید به ۳ الی ۵ متر افزایش یابد. همچنین  بایستی زاویه پروژکتور نسبت به خط قائم مانند نورپردازی در بیلبوردها ۲۰ درجه باشد.

با توجه به این که ردیف بالایی بخش بیشتری از نور را تامین می‌کند، استفاده از پروژکتور ۱۰۰ وات در ردیف پایینی گزینه‌ای مناسب می باشد.

نورپردازی تابلو فروشگاه‌ها

از لحاظ فنی روشنایی تابلو فروشگاه تفاوت چندانی با بیلبورد پل هوایی ندارد. با توجه به ابعاد تابلوها  پیشنهاد آذرطیف پروژکتور ۵۰ وات این شرکت می‌باشد.

پروژکتور ۵۰ وات به روشنایی ورودی فروشگاه نیز کمک می کند و زاویه آن‌ها تا حد ۴۵ درجه نسبت  به افق امکان کاهش دارد.

شرکت صنایع روشنایی آذرطیف، تولیدکننده محصولات روشنایی ال ای دی

شرکت روشنایی آذرطیف تولیدکننده محصولات روشنایی شامل انواع پروژکتورهای صنعتی، چراغ های  خیابانی، چراغ های کارگاهی و وال واشرها با تکنولوژی فوق کم مصرف LED ،SMD ،COB

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های ۰۲۱۵۶۵۷۳۳۱۱ و ۰۹۱۲۰۸۸۷۰۰۸ با کارشناسان شرکت صنایع روشنایی آذرطیف در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما