شناسهٔ خبر: 50404700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

دبیرکل مجلس علمای هند: همه برای وحدت گام‌های عملی بردارند

رسا

وبینار بین المللی وحدت به همت مجلس علمای هند و با حضور اندیشمندان و شخصیت های بین المللی هندوستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام والمسلمین «سید کلب جواد نقوی» دبیر کل مجلس علمای هند در وبینار بین المللی که روز گذشته ، به همت مجلس علمای هند و با سخنرانی اندیشمندان و شخصیت های بین المللی شیعه و اهل سنت برگزار شد، گفت: رهبران اهل سنت مانند علمای شیعه برای وحدت گام های عملی بردارند.

این مراسم با تلاوت قاری محترم مزمل عباس آغاز و با اجرای عادل فراز ادامه یافت و پس از آن سخنرانان حاضر در وبینار به سیره پیامبر اسلام(ص) و اهمیت اتحاد اسلامی در برهه کنونی تاکید کردند.

دبیر کل مجلس علمای هند در ابتدای سخنرانی خود از شرکت کنندگان وبینار تقدیر و تشکر کرد و گفت: از دیر زمان دشمنان اسلام در تلاش اند که جلوی اتحاد اسلامی را بگیرند، چون اگر مسلمانان متحد شوند، هیچ ابرقدرتی نمی تواند با آنها رقابت کند و زور بگوید.

وی با اشاره به این که استکبار جهانی افرادی را خریداری کرده تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند، اظهار داشت: سازمان های مختلفی به نام اسلام شکل داده شده اند تا از آنها علیه مسلمانان استفاده شود.

این روحانی هندی ادامه داد: امروز به همین سبب مسلمان، مسلمان را می کشد، در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و دیگر سرزمین های اسلامی، مسلمان به دست مسلمان کشته می شود، و تمام این ها نتیجه توطئه های استکبار جهانی علیه ملت های مسلمان است.

وی با بیان این که آمریکا و اسرائیل سازمان هایی را تشکیل داده و تروریسم را بنام اسلام ترویج می دهند، از این لحاظ نیز برگزاری هفته وحدت دارای اهمیت ویژه ای است، گفت: فقط اتحاد اسلامی می تواند دشمنان قسم خورده دین مبین اسلام را در نقشه های شوم شان شکست دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی افزود: هفته وحدت تلاش مخلصانه امام خمینی رحمه الله علیه است که هر سال پر رنگ تر از سال پیش برپا می شود و پشت دشمنان همچون آمریکا، اسرائیل و دیگر قدرت های استکباری را به لرزه در آورده است.

دبیر کل مجلس علمای هند با استناد به فرمایشات امام راحل(ره) که امروز مسلمانان برای این امر می جنگند که دستان خود را در نماز باز کنند یا ببندند اما دشمن ما در تلاش است هر دو دستان ما را قطع کند، ابراز داشت: ما همه ملت و امت پیامبر(ص) هستیم و از این لحاظ باید متحد و یکی باشیم.

.............
سرویس خبرنگاران/ بین الملل / مهدی جهانتاب

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما