شناسهٔ خبر: 50404674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات جدید از جنایت داعش در دیالی و واکنش مقامات عراقی

جنایت وحشیانه جدید تروریست‌های تکفیری داعش در دیالی، واکنش مقامات و شخصیت‌های عراقی را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع امنیتی عراقی از کشته شدن دست کم 11 نفر و مجروح شدن 15 نفر از اهالی دیالی در حمله داعش خبر دادند.

این منابع گفتند روستای «الرشاد» در شهر «المقدادیه» در شمال شرق دیالی هدف حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت.

منابع مذکور اشاره کردند که پس از حضور نیروهای امنیتی در منطقه، عناصر داعش پا به فرار گذاشتند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که دو نفر از عاملان این حمله دستگیر شدند.

جزئیات حادثه

یک منبع عراقی درباره این ماجرا اعلام کرد: پس از ربودن دو غیرنظامی از قبیله «بنی تمیم» در روستای «ارشاد» از توابع «المقدادیه» در استان دیالی از سوی داعش و درخواست باج از آنها، هنگام دریافت مبلغ درگیری رخ داد که به کشته و زخمی شدن بیش از 30 نفر تاکنون منجر شده است.

داعش | گروه تروریستی داعش , کشور عراق ,

 

قول الکاظمی برای انتقام سخت از تروریست‌ها

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در واکنش به این حمله تروریستی وعده داد که تروریست‌ها را مجازات خواهد کرد.

وی در توییتی اعلام کرد: تروریست‌ها ما را آزمودند و ما به آنچه که سوگند خورده‌ایم عمل می‌کنیم.

الکاظمی گفت: ما آنها را در هر کجا که فرار کنند، در داخل و خارج از عراق تحت تعقیب قرار خواهیم داد.به خدا سوگند، جنایت مقدادیه بدون قصاص نخواهد ماند.

وی افزود: هر چه تروریست‌ها بیشتر به ریختن خون بی‌گناهان می‌پردازند، ما بیشتر اصرار داریم که به هر اثری از آنها پایان دهیم.

برهم صالح: جنایت دیالی تلاشی بر بی‌ثبات کردن کشور است

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق هم اعلام کرد: حادثه تروریستی بزدلانه علیه مردم ما در دیالی تلاشی نفرت انگیز برای بی‌ثبات کردن کشور است.

وی افزود: (این حادثه) یادآور لزوم متحد کردن صفوف مردم، حمایت از نهادهای امنیتی، بستن روزنه‌ها و دست کم نگرفتن تهدید داعش و اهمیت تداوم تلاش ملی برای پایان بخشیدن به بقایای این گروه تروریستی در تمام منطقه است.

هشدار مقتدی صدر درباره نادیده گرفتن تروریسم

از سوی دیگر مقتدی صدر، رهبر جریان صد نیز در توییتی، نسبت به نادیده گرفتن تروریسم و ​​جنایات آن هشدار داد.

 وی اعلام کرد: تروریسم و ​​جنایات آن را نباید نادیده گرفت و ما نباید با درگیری بر سر کرسی‌ها و سیاست منحرف شویم و تروریسم را فراموش کنیم.

وی افزود: مجاهد نباید سنگرش را ترک کند. تروریسم همچنان در کمین عراقی‌ها است. بیدار شوید، خدا نگهدار شما باشد. در غیر این صورت تروریسم باز خواهد گشت.

الحلبوسی: گروه‌های سیاسی منافع عراق را مورد توجه قرار دهند

«محمد الحلبوسی» رئیس ائتلاف «تقدم» عراق هم اعلام کرد که هدف قرار دادن غیرنظامیان در دیالی، تلاشی برای بی‌ثباتی کشور است.

وی در توییت خود آورده است: هدف قرار دادن غیرنظامیان در دیالی گواهی آشکار بر وحشی‌گری و تلاشی برای بی‌ثباتی کشور و بافت اجتماعی آن در روستاها و شهرهای این استان است.

وی از گروه‌های سیاسی ملی خواست که منافع ملی عراق را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند و فرصت را از کسانی بگیرند که در کمین وحدت ملی کشور هستند.

حکیم: تروریست‌ها در کمین ملت ما هستند

«عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق هم گفت: از خبر شهادت و زخمی شدن شماری بر اثر حمله تروریستی به روستای «الرشاد» در استان دیالی شوکه شدیم. این حملات نشان دهنده این است که تروریست‌ها در کمین ملت ما هستند.

وی هشدار داد که تکرار این قبیل حوادث دستاورد امنیتی به دست آمده که حاصل تلاش نیروهای امنیتی و همکاری مردمی است را در معرض خطر قرار می دهد.

حکیم از نیروهای امنیتی عراق خواست که بیدار و هوشیار باشند و بر دامنه اقدامات اطلاعاتی خود بیافزایند و ضربات پیشدستانه به سرکرده‌های تروریستی وارد کنند.

وی برای شهیدان این حادثه طلب رحمت و برای زخمی شدگان شفای عاجل آرزو کرد.

بیانیه حشد شعبی

از سوی دیگر سازمان حشد شعبی عراق بیانیه‌ای درباره جنایت «المقدادیه» صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: به دنبال جنایت تروریستی در روستای «الرشاد» از توابع المقدادیه در استان دیالی، حشد شعبی عراق بر آمادگی کامل بر تحرک در هر منطقه تاکید می‌کند.

در این بیانیه بر آمادگی نیروهای حشد شعبی برای حضور در منطقه‌ای که شاهد مشکل امنیتی است، تاکید شده و اینکه همه توان نظامی و امنیتی حشد شعبی تحت امر فرماندهی عملیات مشترک برای مقابله با هر مشکل امنیتی و حمایت از نیروهای مسلح است.

در این بیانیه آمده است: در عین حال که فرماندهی عملیات حشد شعبی آنچه در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده مبنی بر اینکه روستای الرشاد در المقدادیه که جنایت در آن رخ داده است، در حوزه مسئولیت نیروهای حشد شعبی است را رد می‌کند، با این وجود پس از این حادثه نیروهای کمکی از سوی فرمانده عملیات حشد شعبی دیالی به محل جنایت اعزام شد.

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک درباره حمله المقدادیه

فرماندهی عملیات مشترک عراق در یک بیانیه اعلام کرد: بار دیگر تروریست‌های داعش به شیوه‌های بزدلانه در هدف قرار دادن  افراد بی‌گناه روی آورده‌اند.

در این بیانیه آمده است: این پس از ناتوانی آنها در رویارو شدن با نیروهای نظامی و امنیتی در عراق و نیز پس از شکست بازمانده‌های آنها و متحمل شدن ضربات دردناک است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق بیان کرد: جنایتکاران به حمله تروریستی به روستایی در المقدادیه در استان دیالی روی آوردند که بر اثر آن 11 نفر شهید شدند که در میان آنها یک زن هم وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: رهبری و ملت عراق و نیروهای امنیتی بر نابودی این تروریست‌ها اصرار دارند. این حوادث تاثیری بر اراده ملت عراق و نیروهای امنیتی نخواهد داشت بلکه عزم عراقی‌ها را قوی‌تر خواهد کرد. جنایتکاران تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و به شدیدترین مجازات خواهند رسید.

ماجرای ورود خودروهای بمب‌گذاری شده به بغداد چیست؟

فرماندهی عملیات بغداد در یک بیانیه اعلام کرد: آنچه در شبکه‌های اجتماعی درباره فایل صوتی مبنی بر هشدار درباره ورود خودروهای بمب‌گذاری شده به بغداد پخش شده و به فرماندهی عملیات بغداد نسبت داده شده، همگی کذب است و هرگز چنین هشداری از سوی فرماندهی عملیات بغداد صادر نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما