شناسهٔ خبر: 50404672 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایوب دهقانکار خداحافظی کرد، مدیرعامل جدید خانه کتاب و ادبیات ایران معرفی شد + سوابق

ایوب دهقانکار مدیرعامل پیشین خانه کتاب و ادبیات ایران در پیامی از این مؤسسه خداحافظی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ ایوب دهقانکار در پیامی از جامعه کتاب و ادبیات کشور و همکاران خود در خانه کتاب و ادبیات ایران تشکر و خداحافظی کرد.

در این پیام آمده است:

«هو المعز

وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ ۗ

حیات آدمی چیزی نیست جز فرصتی برای اثرگذاری؛

چنان‌که سعدیِ سخته‌سخن فرمود:

«غرض نقشی است کز ما باز مانَد

که هستی را نمی‌بینم بقایی»

و نقش زدن در عرصه فرهنگ و ادب اگر دشوارترین نباشد، از دشوارترین‌هاست.

در این سرزمین نوابغ که جان‌ها صرف ادبیات و کتاب و فرهنگ شده و جهانیان بدان می‌بالند، چه‌کاری می‌توان کرد که در شأن و قابل عرض باشد؟ بزرگترین کارها در این مسیر خُرده‌کاری است. زیرا ما کوچکیم در پهنه فرهنگ ایرانی-اسلامی.

آن‌چه از زمان ادغام مؤسسات سه‌گانه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکیل مؤسسه جدید به اسم با مسمای «خانه کتاب و ادبیات ایران» بر من و همکارانم گذشت، مصداق چنین حرکت و امری بود.

18 ماه از حضور بنده در خانه کتاب و ادبیات ایران گذشت؛ پر واضح است آن‌چه به انجام رسید آن بود که توانستم؛ و نه آن‌چه که می‌خواستم.

اگر توفیقی به لطف خداوند حاصل شد، مرهون همدلی و همراهی جامعه کتاب و ادبیات کشور بود که لازم است بنده قدردان همه این عزیزان باشم و هستم.

امیدوارم قصورات و تقصیرات بنده را که یقیناً کم هم نبود بزرگوارانه بر من ببخشایند.

حال پس از روزگاری که تلاش و دشواری ملازم هم بر ما گذشت از جمع همکاران فرهیخته و تلاشگرم در خانه کتاب و ادبیات ایران مرخص می‌شوم تا اگر تقدیر مقدرم، سربازی فرهنگ ایران‌زمین باشد، در سنگری دیگر به انجام وظیفه و خدمت به اهالی کتاب و نشر و ادبیات بپردازم. در این مجال، بر خود وظیفه می‌دانم از تک‌تک آنان تقدیر و برایشان موفقیت و سربلندی آرزو کنم.

قدردان بزرگواران دکتر سیدعباس صالحی و دکتر محسن جوادی‌ام که اعتماد کرده و این وظیفه خطیر را به بنده محول کردند. امیدوارم این مؤسسه که از این پس علاوه بر کتاب و ادبیات، خانه بخشی از دل و جان من هم خواهد بود، آینده‌ای هموار و رو به روشنی داشته باشد. ان‌شاءالله

رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا»

علی رمضانی جایگزین ایوب دهقانکار شد

براساس این گزارش، علی رمضانی جایگزین ایوب دهقانکار در خانه کتاب و ادبیات ایران شده است. او فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تهران بوده و هم اکنون مشغول نگارش رساله‌ی دکترای خود در همین رشته است. از دیگر سوابق او می‌توان به مدیر گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مشاور طراحی و برنامه‌ریزی ریاست این پژوهشگاه (تاکنون)، مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاون فرهنگی و تولید انتشارات سروش، معاون تولید و رسانش کانون اندیشه جوان، رئیس هیأت مدیره شرکت کتابشهر ایران، رئیس هیأت مدیره کانون اندیشه جوان، عضو هیأت مدیره شرکت انتشارات به نشر (وابسته به آستان قدس رضوی) و رئیس هیأت مدیره انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، سردبیر ماهنامه زمانه، عضو شورای سیاستگذاری 2 دوره جشنواره کتابخوانی رضوی(ع)، عضو شورای سیاستگذاری دومین دوسالانه کارتون کتاب، عضو شورای سیاستگذاری مجله سروش هفتگی و دست اندرکاری برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در حوزه کتاب و فرهنگ از دیگر سوابق رمضانی است.

انتهای پیام/

 

نظر شما