شناسهٔ خبر: 50404605 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

از اندیمشک تا تگزاس؛

"دیجامه" به"آستین" رسید/اندیمشکی ها در یک قدمی اُسکار

فیلم کوتاه"دیجامه" اثر هنرمند اندیمشکی به جشنواره"آستین" 2021 راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، یکی از جشنواره های مورد تایید" آکادمی اسکار "، جشنواره بین المللی فیلم " آستین "، است که از بین فیلم های راه یافته، یک فیلم را به آکادمی جوایز اسکار برای رقابت در آن رویداد معرفی می کند.

بیست و هشتمین دوره جشنواره آستین از 21 تا 28 اکتبر در اوستین تگزاس برگزار خواهد شد و فیلم کوتاه"دیجامه " به نویسندگی و کارگردانی"امیرعلی میردریکوند" به این جشنواره راه پیدا کرده است.

این فیلم در خصوص جوانی امروزی است که در یک اتاق قدیمی با وسایل شکاری که پدربزرگش استفاده کرده بود، روبرو می شود و به بررسی آنها می پردازد.

این فیلم برای حفظ محیط زیست و به ویژه حمایت از پرندگان ساخته شده است و دارای زیر متنی اجتماعی است.

فیلم دیجامه با نقش آفرینی"مصطفی شهاوند" و استاد"ابوالقاسم قاسمی" تولید شده و تصویر برداری و تدوین آن را "لیلا براتی" به انجام رسانده است.

صدا برداری این اثر نیز توسط"میلاد احسانی نسب" انجام شده و "حسن مهدوی" نیز صداگذاری آن را برعهده داشته است.

فیلم کوتاه دیجامه تا به حال از چهار جشنواره جهانی کاندیدای جایزه بهترین فیلم شده و در جشنواره های مختلفی در ایران، ایتالیا، فرانسه، مراکش، رومانی، عراق، اوکراین، انگلستان، دانمارک، امریکا، مکزیک، اسپانیا و استرالیا حضور پیدا کرده و توانسته جایزه بهترین فیلم بین الملل از جشنواره فلوریو استرالیا ، جایزه بخش فیلم جشنواره بین المللی مد و لباس فجر ، جایزه جشنواره ملی تولیدهای رسانه ای اصفهان و جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره بین المللی فیسم مراکش راه به دست بیاورد.

دیجامه همچنین کاندیدای بهترین فیلم از جشنواره بین المللی سبز ایران و کاندیدای بهترین فیلم از جشنواره بین المللی نبرودی ایتالیا شده است.

 

 

بیشتر بخوانید:

  • «کلاس رانندگی» با اکران آنلاین به ودیو می آید
  • کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های دهه فجر شهرستان اندیمشک

نظر شما