شناسهٔ خبر: 50404428 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

فیلم تست قابلیت های آفرود تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ (اتاق ۳۰۰) را از دست ندهید

صاحب‌خبر -

در این مطلب می‌توانید ویدیوی تست قابلیت های آفرود تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ اتاق ۳۰۰ را مشاهده کنید تا ببینید این غول ژاپنی چگونه مسیرهای صعب‌العبور را پشت سر می‌گذارد.

تقریبا چهارده سال پیش بود که تویوتا لندکروز اتاق ۲۰۰ معرفی شد. فروش این شاسی بلند آفرودر ژاپنی در این ۱۴ سال به اندازه‌ای عالی بود که تویوتا تمایلی به تجدید نسل این خودرو نشان داد. اما مدتی پیش، سرانجام تویوتا از لندکروزر ۲۰۲۰ اتاق ۳۰۰ رونمایی کرد تا این اسطوره ژاپنی آفرود را با تغییراتی همراه کند و ستاره جدید خود را به رخ همه بکشد.

آفرود تویوتا لندکروزر 2022

تویوتا لندکروزر نمادی از استحکام، دوام و قدرت است و کمتر جاده صعب‌العبوری وجود دارد که این شاسی بلند آفرودر ژاپنی نتواند آنها را طی کند. تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ اتاق ۳۰۰ فعلا یکی از غایبان بزرگ بازار آمریکای شمالی و اروپای غربی محسوب می‌شود و در حال حاضر این خودروساز بزرگ ژاپنی، آن را فقط در برخی بازارها از جمله ژاپن، خاورمیانه و روسیه به فروش می‌رساند.

لندکروزر ۲۰۲۲ اتاق ۳۰۰ بر پایه پلتفرم جدید تویوتا با نام TNGA ساخته شده و از لحاظ قوای فنی کاملا با مدل قبلی متفاوت شده است. این شاسی بلند جذاب از پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توربو دو قلو با قدرت ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر  بهره می‌برد و نصب دو توربوشارژ روی آن باعث شده کمبود قدرت و گشتاور ناشی از کاهش دو سیلندری پیشرانه نسبت به نسل قبلی جبران شود. به این ترتیب راننده در دور موتور پایین نیز گشتاور بیشتری را دریافت می‌کند و مصرف سوخت هم کاهش پیدا کرده است. البته در برخی بازارها مثل روسیه، این خودرو با موتور ۳.۳ لیتری توربو دیزل نیز عرضه می‌شود.

آفرود تویوتا لندکروزر 2022

تویوتا لندکروز ۲۰۲۲ اتاق ۳۰۰ دارای گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک است و در مدت ۶.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از مشخصات آفرودی این شاسی بلند ژاپنی نیز می‌توان به زاویه حمله ۳۲ درجه و زاویه شکست ۲۶.۵ درجه اشاره کرد. همچنین این خودرو در تمام تیپ‌ها به صورت استاندارد به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و از قفل دیفرانسیل سه حالته، سیستم تعلیق متغیر تطبیقی یا AVS و سیستم تعلیق دینامیکی با کنترل الکترونیکی یا E-KDSS نیز بهره می‌برد.

در داخل خودرو نیز شاهد سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم تصفیه هوا، هدآپ دیسپلی و سیستم احراز هویت با اثر انگشت هستیم.

اما اکنون ویدیویی از تست قابلیت های آفرود تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ اتاق ۳۰۰ جی آر اسپورت منتشر شده که تماشای آن را به همه شما پیشنهاد می‌کنیم. گفتنی است که نسخه GR Sport، مدل پرچمدار لندکروزر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

ویدیوی آفرود تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ اتاق ۳۰۰

نظر شما