شناسهٔ خبر: 50404316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

۴۸۰ هزار متر عرصه درختکاری در معابر قم احداث شد

جوادیان گفت:در قالب طرح درختکاری حاشیه معابر آغاز و از انتهای سال ۹۴ تا پایان سال ۹۹ حدود ۴۸۰ هزار متر عرصه درختکاری در حاشیه معابر ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه وضعیت بهبود فضای سبز حاشیه معابر امروز بسیار مشهود است گفت: اولویت در اجرای طرح فوق خیابان‌های اصلی و سپس خیابان‌های فرعی بوده و در حال حاضر وارد بافت محله‌ها شده‌ایم.

مدیرعامل پارک‌های قم با بیان اینکه طرح مذکور برای شادابی شهر بسیار مهم است تصریح کرد: وقتی وارد بافت و کوچه‌ها شویم مردم ارتباط خوبی با درختان برقرار خواهند کرد و گونه‌های کاشته شده همه خزان‌دار بوده و سایه‌اندازی خوبی دارند که حال و هوای خوبی به شهر می‌دهند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: این طرح تاثیر به‌سزایی در زیباسازی شهر، ایجاد سبزی و طراوت و بالا بردن رطوبت و سایه‌اندازی که جای آن در قم کم بوده داشته، و این گونه‌ها هر سال رشد بیشتر داشته و مردم با فضای سبز آشتی خواهند کرد.

جوادیان تصریح کرد: این نهضت با مشارکت مردم در حال پیگیری است و درختان کاشت شده و وظیفه نگهداری بر عهده مردم گذاشته می‌شود که مردم هم همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند و این توسعه درختکاری هوای شهر را نیز بهبود می‌بخشد،در حال حاضر به ازای هر شهروند قمی بیش از ۲۰ مترمربع فضای سبز وجود دارد.

سید عبدالله میرابراهیمی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم نیز از ایجاد مرکز ساماندهی و تبادل پسماند‌های خشک تفکیک شده در مبدا با هدف ساماندهی مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات در سطح شهر خبر داد.

میرابراهیمی طی بازدید از مرکز ساماندهی دریافت و پردازش پسماند‌های خشک تفکیک شده در مبدا، گفت: مرکز ساماندهی دریافت و پردازش پسماند‌های خشک تفکیک شده در مبدا، امکان ساماندهی صنوف مرتبط را با استقرار ۳۰ واحد صنوف مرتبط ایجاد کرده است که اولویت استقرار با مراکز فعال مورد تایید سازمان مدیریت پسماند خواهد بود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه مشاغل مزاحم شهری و کارگروه مدیریت پسماند فعالیت این مراکز در مجموعه سایت البرز تعریف شده است و با توجه به تمایل نداشتن متصدیان این‌گونه مراکز جهت حضور در این مجموعه، سازمان مدیریت پسمانده شهرداری قم با مشارکت بخش خصوصی امکان ساماندهی را به صورت تجمیعی فراهم آورده است.

میرابراهیمی با بیان اینکه مشاغل مزاحم شهری باید از محدوده و حریم شهر منتقل شوند، بیان کرد: مراکز خرید و فروش ضایعات با توجه به وجود مشکل‌های زیست محیطی و بهداشتی در رسته مشاغل مزاحم شهری تعریف می‌شوند.

 سرپرست مدیریت پسماند قم همچنین با بیان این‌که طبق مصوبه کارگروه مدیریت پسماند و مشاغل مزاحم شهری، این‌گونه مراکز تحت نظارت مدیریت اجرایی سازمان مدیریت پسماند بوده، تصریح کرد: بازدید‌های دوره‌ای توسط نمایندگان مرکز بهداشت، اداره‌کل محیط زیست و نیروی انتظامی استان و سازمان مدیریت پسماند جهت نظارت بر فعالیت این صنوف انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما