شناسهٔ خبر: 50404075 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کشف ۱۸ دستگاه ماینر در پی آتش سوزی منزلی در یاسوج

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج با وقوع یک مورد آتش‌سوزی منزلی در شهر یاسوج به سرعت آتش را کنترل و مهار و در این بین ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) غیرمجاز کشف کردند.

صاحب‌خبر -

هاشم یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه روز سه شنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ در منطقه سالم آباد شهر یاسوج یک مورد آتش سوزی به مرکز پیام آتش نشانی این شهر اطلاع داده شد.

وی اظهار کرد: کارشناسان در بررسی انجام شده دریافتند که صاحبخانه به صورت غیرمجاز با نصب دو باکس بیت کوین شامل ۱۸ دستگاه ارز الکترونیک(ماینر) در منزل خود قصد استخراج این نوع ارز را داشته است که بعلت استفاده از برق سه فاز و حرارت زیاد منجر به آتش سوزی و بروز خسارت شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج خاطرنشان کرد: استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز کاری خلاف و برای ساکنان خانه‌ها و همسایگان نیز خطر آفرین است.

یوسفی تصریح کرد: این اقدام به‌دلیل مصرف بیش از حد مجاز، امکان آتش گرفتن سیم‌کشی خانه‌ها را افزایش می‌دهد که این امر با افزایش احتمال آتش‌سوزی در خانه، به وسایل برقی دیگر آسیب جدی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: امکان بروز خسارت به وسایل برقی همسایگان به دلیل فشار بیش از حدی که به شبکه برق ساختمان وارد می‌شود بیشتر است.

رئیس سازمان آتش نشانی یاسوج عنوان کرد: در این حادثه که یک اکیپ آتش نشانی به همراه اینجانب حضور داشتند، از برق سه فاز استفاده شده بود خطر از بیخ گوش دو نفر از آتش نشانان یاسوج گذشت و نزدیک بود جان خود را از دست دهند.

یوسفی تاکید کرد: با حضور نیروهای برق و نیروی انتظامی صورت جلسه شده است و سیم های سه فاز و دستگاههای ماینرها را جمع آوری کرده اند.

وی بیان کرد: شهروندان با آگاهی از وجود افراد استفاده کننده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز در همسایگی خود این موضوع را گزارش دهند تا با متخلفان برخورد شود./ایسنا

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما