شناسهٔ خبر: 50404033 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سربازان کردستانی وام قرض الحسنه اشتغال دریافت می کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت:۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد به بانک‌های عامل در استان اختصاص یافته است تا در اختیار سربازان متقاضی اشتغال قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان این که ۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد برای اعطای تسهیلات به سربازان در نظر گرفته شده، اظهار داشت:این  تسهیلات برای سربازانی است که بعد از سال ۱۳۹۷ منقضی خدمت بوده اند که با تایید سازمان نظام وظیفه عمومی به هر سرباز تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

جعفری در ادامه صحبت‌های خود یکی از اولویت‌های اساسی استان را ساماندهی زمین برای سرمایه گذاری اعلام کرد و افزود: این موضوع در این راستا بود تا با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی از تخریب اراضی ملی جلوگیری و هزینه سرمایه گذاری کاهش داده شود.

او با بیان اینکه مشکلات شهرک‌های صنعتی با دستگاه‌های مختلف در قالب کارگروه‌های مختلف بررسی شده و در این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: ۲۹ شهرک صنعتی در استان وجود دارد که ۲۰ واحد آن در حال واگذاری و یا خاتمه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان مساحت شهرک‌های صنعتی استان را یک هزار و ۵۰۰ هکتار شامل یک درصد مساحت شهرک‌های صنعتی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: از سال ۱۳۷۰، شرکت شهرک‌های صنعتی یک هزار و ۴۵۰ قرارداد منعقد کرده که ۹۰۰ واحد آن بهره برداری شد و بقیه در دست اجرا است و ۶۰۰ قرارداد منعقد شده از سال ۱۳۹۲ به بعد بوده است.

جعفری به اجرای ۷۲ پروژه توسط شهرک‌های صنعتی استان از سال ۱۳۹۲ به بعد اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها با ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار در دست انجام است که تنها ۱۲ شهرک در سال گذشته در قالب توسعه شهرک‌های موجود و یا تعریف شهرک‌های جدید بررسی شده که بر اساس توافقی که با سازمان صنایع کوچک انجام گرفت، قرار بر اجرای این طرح‌ها شده است.

او تاکید کرد: تسهیلات امسال روند روبه رشدی دارد که میزان منابع بانکی در ۶ ماهه اول امسال ۲۶ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۶۰.۲ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: در این مدت مصارف بانکی هم ۲۱ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان بوده که ۵۶.۴ درصد رشد داشته است که مقداری از درصد پیش بینی شده عقب هستیم.

جعفری گفت: بیشترین مانده تسهیلات اعطایی به بخش خدمات و بازرگانی با ۵۶.۱ درصد و کمترین به صنعت با ۷.۳ درصد بوده است.

انتهای پیام/م

نظر شما