شناسهٔ خبر: 50403901 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تبلیغات

مشاوره بازاریابی چیست و چرا اهمیت دارد؟        

صاحب‌خبر -

همان طور که حتما می‌دانید، تمامی انسان‌ها برای زندگی از همان دوران بچگی نیاز به مراقبت، حمایت و بهره‌مندی از کمک دیگران دارند. این موضوع حتی در دوران بزرگسالی هم صدق می‌کند. تصور کنید که می‌خواهید در سن نوجوانی برای تحصیل وارد دانشگاه شوید. اگر برای انتخاب رشته متناسب با علایق و شخصیت خودتان با مشاوران و افراد باتجربه مشورت نکنید، طبیعتا نمی‌توانید با اعتمادبه‌نفس و اطمینان قلبی کامل مسیر خود را انتخاب کنید.

حتما نام مشاوره بازاریابی به گوشتان خورده است که اکثر افراد و شرکت‌ها تمایل دارند تا از خدمات فوق‌العاده آن استفاده کنند. اگر شما هم صاحب یک کسب‌وکار هستید و به رونق و پیشرفت آن فکر می‌کنید، مراجعه به یک مشاور بازاریاب، از نان شب هم برای شما واجب‌تر است! در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع خدمات و وظایف مشاور بازاریابی که باعث رونق کسب‌وکارتان در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود، آشنا کنیم و به اهمیت آن بپردازیم.

هدف از مشاوره بازاریابی چیست؟ 

برخی تصمیم‌‌گیری‌های مهم در زندگی افراد وجود دارند که نتیجه آن‌ها، تاثیری مستقیم بر جهت‌دهی شخصیت افراد دارد. از جمله این تصمیم‌ها می‌توان به انتخاب رشته مناسب، همسر مناسب و شغل مناسب اشاره کرد. حتی بعد از تصمیم و انتخاب، شما نیاز خواهید داشت تا برای ادامه صحیح مسیر، در بسیاری از زمینه‌ها مثل روابط عاطفی با همسرتان یا رونق کسب‌وکار شخصی، از مشاوره افراد متخصص استفاده کنید. این موضوع بدیهی است که در دنیای کنونی با پیچیدگی‌های کاری و ارتباطی فراوان، نقش مشاور بازاریاب برای نشان دادن مسیر کاری درست روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود.

درست است که به عنوان مثال، هیئت مدیره یک شرکت معتبر از افرادی تشکیل شده که شایستگی کافی برای انجام برنامه‌ریزی مناسب و اتخاذ تصمیم‌های درست در جهت پیشروی اهداف شرکت را دارند؛ اما ممکن است آن‌ها در این راه دچار خطاهای انسانی شوند و قدم در مسیر نادرستی بگذارند. این امر موجب اتلاف بیهوده انرژی، هزینه و وقت آن‌ها می‌شود. در این مواقع است که پای مشاور بازاریاب به ماجرا باز می‌شود تا به شما برای تفکر صحیح و تصمیم‌گیری درست یاری برساند. این عوامل باعث می‌شود تا در زمان بسیار کمی، از پسِ مشکلات کسب‌وکار خود برآیید و با خیال راحت قدم در مسیر پیشرفت و رونق کاری بگذارید.

با صحبت‌هایی که کردیم، واضح است که هدف اصلی مشاوره بازاریابی، ارائه بستری مناسب برای افراد مختلف به منظور شناخت کامل نقاط قوت و ضعف کاری، شناخت مشکلات موجود و ایجاد درک درستی از توانایی آن‌ها است. با استفاده از خدمات مشاور بازاریاب متخصص، شما می‌توانید از تمامی فرصت‌های طلایی استفاده کرده و از ریسک‌ها و تهدیدهای مختلف دوری کنید که در نهایت باعث می‌شود به ایده‌آل مدنظرتان نزدیک‌تر شوید.


مشاور بازاریابی چه وظایفی بر عهده دارد؟

مشاوره بازاریابی چیست و چرا اهمیت دارد؟        

یک نکته جذاب و قابل‌توجه این است که مشاور بازاریاب در کنار انجام وظایف خود در قبال رشد کسب‌وکار شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، به رشد فردی هم توجه ویژه‌ای دارد. درواقع شما این امکان را خواهید داشت تا بینش، آگاهی و سایر ویژگی‌های شخصیتی خود را هم بهبود ببخشید.

به طور کلی، یک مشاور بازاریاب نقش‌های زیر را در طول بازاریابی مارکتنیگ بر عهده دارد:

آموزش نکات لازم و ضروری

به عنوان یک مدیر کسب‌وکار، ممکن است با مشکلات متعددی از قبیل استرس زیاد، تعارض و اختلاف در بین کارمندان، عدم توانایی برای شناخت مشکلات، تصمیم‌گیری مناسب و غیره روبه‌رو شوید. مشاور بازاریاب در تمامی زمینه‌های ذکرشده به یاری شما می‌آید تا بتوانید مهارت‌های‌ لازم در زندگی کاری و حرفه‌ای خود را بهبود ببخشید. 


نقش حمایتی

در طول مشاوره بازاریابی، شما یک حامی مستحکم را در کنار خود دارید که به توان‌بخشی شغلی و شخصیتی شما در زمینه‌های مختلف می‌پردازد.


پیشگیری از تهدیدها و آسیب‌های مختلف

همان طور که اشاره کردیم، یکی از وظایف اصلی مشاور بازاریاب این است که شما را با ریسک‌های کاری و مسیرهایی که برای کسب‌وکارتان چالش‌برانگیز است، آشنا کند. علاوه بر این، مشاور بازاریاب شما را از اختلالات شخصیتی‌تان آگاه می‌کند تا درصدد رفع آن‌ها برآیید و در مسیر رشد فردی، کاری و اجتماعی گام بگذارید. 

آسان کردن حل مشکلات

مشاور بازاریاب، به کمک تجربه فراوان خود در مورد کسب‌وکارهای مختلف، به شما کمک می‌کند تا تمامی مشکلات شغلی، اقتصادی و اجتماعی خود را در زمان خیلی کوتاهی حل کنید و از موانع پیش رویتان به راحتی عبور کنید. ارائه ایده‌های خلاقانه و نوین به منظور جذب مشتریان جدید و گسترش کسب‌وکار، از مثال‌های بارزی است که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد.


خدمات مشاوره بازاریابی کارمنتو

مشاوره بازاریابی چیست و چرا اهمیت دارد؟        

در کنار تمام مزایایی که برای بهره‌مندی از خدمات مشاوره بازاریابی بیان کردیم، اگر شما به دلایل مختلف به مراکزی مراجعه کنید که از مشاورین متخصص و باتجربه استفاده نمی‌کنند، ممکن است بیشتر از قبل دچار چالش و مشکل شوید. نه تنها در کسب‌وکار، بلکه در سایر زمینه‌ها، هنگام مراجعه به مشاور باید از موارد مهمی اطلاع یابید تا به شما ثابت شود که خدمات مرکز موردنظرتان مناسب شماست و راهگشای شما در آینده خواهد بود.
در زمینه بازاریابی مارکتینگ، مجموعه کارمنتو از جمله سازمان‌های کارآمدی است که خدمات مشاوره بازاریابی زیر را به صورت مناسب و جامع برای شما انجام می‌دهد:

  • در اختیار قرار دادن اطلاعات و نکات قابل اطمینان و دقیق
  • ارائه شیوه‌های نوین برای جذب مشتری و ارتباط درست با آن‌ها
  • بهینه‌کردن اجرای تصمیمات و برنامه‌ریزی مناسب در زمینه‌های مختلف برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده شرکت
  • به‌روزرسانی خدمات کسب‌وکار شما منطبق با نیازهای روز جامعه


تعرفه مشاوره بازاریابی مارکتینگ

هزینه‌ای که شما باید برای بهره‌گیری از خدمات مشاوره بازاریابی اختصاص دهید، کاملا بستگی به اهداف خودتان و مطابق با نیازی است که در کسب‌وکارتان احساس می‌کنید. هیئت مدیره شرکت وظیفه دارد تا قبل از انتخاب و مراجعه به مشاورین مختلف در زمینه مارکتینگ، به درکی درست از نیازهای شرکت برسد. می‌توان گفت که پارامترهای مهم در تعیین تعرفه مشاوره بازاریابی، شامل سطح ارائه خدمات و هم‌چنین فعالیت‌های انجام‌شده از سوی مشاور بازاریاب می‌باشد.

به عنوان مثال ممکن است شما تصمیم بگیرید تا مشاور بازاریاب تنها در ساعاتی از هفته در محل کار شما فعالیت کند تا ضمن پاسخ به سوالاتتان، به راهنمایی شما نیز بپردازد. از طرفی ممکن است تصمیم بگیرید تا مشاورین بازاریاب در کنار خدمات عمومی، فعالیت‌هایی مانند تنظیم برنامه‌ریزی استراتژیک، برنامه‌ریزی مناسب و آموزش پرسنل را هم انجام دهند. بدیهی است که در این صورت، هزینه پرداختی شما هم بیشتر خواهد شد.

بنابراین قبل از مراجعه به مشاور بازاریاب، در ابتدا باید از نیازهای کسب‌وکارتان آگاه باشید و سپس مرکز مشاوره مناسبی انتخاب کنید. در این زمینه، کارمنتو به عنوان مجموعه پیشرو در زمینه مشاوره بازاریابی، شما را همراهی می‌کند.  

نظر شما