شناسهٔ خبر: 50403890 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پاکدل: مدیر حقوقی فدراسیون بد عهدی اشتادسازه را پیگیری خواهد کرد/ الله کرم استکی بازیکن بزرگی برای هندبال ایران است

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص تیم‌های ملی و مسائل مختلف هندبال ایران توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی هندبال مردان اظهار داشت: از دیروز اردوی تیم ملی هندبال مردان کشورمان آغاز شده است و بازیکنان دعوت شده تمرینات خود را آغاز کردند و هفته آینده هم برای شرکت در یک تورنمت چهار جانبه که در کشور قطر برگزار خواهد راهی دوحه می‌شوند. ما درصدد هستیم و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا تیم ملی هندبال قبل از شروع مسابقات آسیایی در عربستان یک اردوی اروگایی داشته باشد تا هم کادر فنی و هم بازیکنان بتوانند به شرایط مطلوب خود برسانند.

او ادامه داد: هرچند که مصدومانی هم در تیم ملی در پست پشت خط زن داشتیم و کار را کمی برای ما دشوار کرده است. مجتبی کرم زاده که چند ماه پیش مصدوم شد نتوانست در اردو‌های تیم ملی شرکت کند. از طرفی هم به تازگی سلمان بربط نفر دوم این پست در جریان رقابت‌های لیگ هندبال از ناحیه آشیل پا دچار پارگی و مصدومیت شدند و در واقع ۲ تا از بازیکنان کلیدی و مهم خودمان را از دست دادیم.

پاکدل با بیان اینکه مسابقات هندبال نوجوانان دختران آسیا گفت: در خصوص هندبال بانوان هم باید بگویم که از ۹ آبان ماه رقابت‌های لیگ برتر آغاز خواهد شد؛ و پس از آن به سرعت اردوی تیم ملی هندبال بانوان را خواهیم داشت. اردوی تیم ملی هندبال بانوان ۳ اردوی فشرده خواهد بود تا آماده مسابقات جهانی شوند. مسابقات هندبال نوجوانان دختران آسیا هم که قرار بود در اواخر آبان ماه در قزاقستان برگزار شود، اما با اعلام کنفدارسیون هندبال آسیا این مسابقات به اواخر دی ماه موکول شده است که تیم ملی هندبال نوجوانان دختران هم اردو‌های خود را به صورت مداوم پیگیری خواهند کرد.

قرارداد فدارسیون با اشتادسازه قانونی بود/ مدیر حقوقی فدراسیون بد عهدی اشتادسازه را پیگیری خواهد کرد

رئیس فدراسیون هندبال درباره اسپانسری اشتادسازه و بد عهدی این مجموعه در بحث اسپانسری عنوان کرد: اشتاد سازه اسپانسر تیم ملی هندبال بانوان ایران بود و بعد از طی مراحل قانونی یک قرارداد قانونی نیز با این شرکت به ثبت رساندیم. در ادامه متاسفانه این شرکت علی رغم تعهدات خود مبلغ ۸۰۰ میلیون از چک‌هایی که به فدراسیون داده بودند وصول نشد. علاوه بر بحث مالی یک سری تعهداتی را هم داشتند که آن‌ها را هم عملی نکردند که این موضوع را به مدیر حقوقی فدراسیون ارجاع داده ایم تا این موضوع را پیگیری کند. در خصوص تیم هندبال اشتادسازه هم چندین نامه به آن‌ها زده ایم، چرا که نام تیم اشتادسازه در برنامه لیگ برتر هندبال بانوان نوشته شده است و در برنامه مسابقات حضور دارند، اما تا به امروز که من پیگیری کردم هیچ گونه ثبت نامه و ثبت قراردادی از سوی این تیم به ثبت نرسیده و اقدامات قانونی خود را هم انجام نداده‌اند.

پاکدل در خصوص اسپانسر آینده تیم‌های ملی افزود: در حال حاضر با چند مجموعه در حال رایزنی هستیم و کار‌ها را پیگیری می‌کنیم تا قبل از شروع مسابقات اسپانسری را برای تم ملی هندبال مردان جذب کنیم. اشتادسازه تنها برای مسابقات آسیایی اسپانسر تیم ملی هندبال بانوان بود که دچار مشکل هم شدیم و برای مسابقات جهانی از اول هم اسپانسر نداشتیم امنا در تلاش هستیم تا قبل از مسابقات اسپانسری را برای بانوان جذب کنیم. برای جذب اسپانسر تیم ملی هندبال مردان هم از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ فراخوان دادیم که روند خوبی را طی کردیم و امیدواریم طی روز‌های آینده تکلیف اسپانسر تیم ملی هندبال مردان مشخص شود.

الله کرم استکی بازیکن بزرگی برای هندبال ایران است

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا الله کرم استکی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود یا خیر؟ گفت: دعوت از الله کرم استکی یک موضوع فنی است که باید کادر فنی تیم ملی مخصوصا پرفسور فرناندز در خصوص آن صحبت کنند به شخصه با توجه به وجود مسائل فنی نمی‌توانم نظری بدهم و اظهار نظر کنم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که الله کرم استکی بازیکن بزرگی برای هندبال ایران است. الله کرم استکی بازیکنی است که فدراسیون و شخص بنده احترام زیادی برای او قائل هستیم، چرا که زحمات زیادی برای هندبال ایران کشیده است. همیشه قدر زحمات او را دانستیم و خواهیم دانست. در مجموع برای حضور استکی سرمربی تیم ملی است که تصمیمی می‌گیرد و قطعا هر تصمیمی گرفته شود فدراسیون به آن احترام خواهد گذاشت.

انتظارات ما از وزارت ورزش و جوانان بیشتر از این‌ها است

او در پایان از وضعیت حمایت وزارت ورزش گلگی کرد و گفت: انتظارات ما از وزارت ورزش و جوانان بیشتر از این‌ها است چرا که تیم ملی هندبال بانوان ایران جهانی شده است و باید از این تیم حمایت شود تا در رقابت‌های جهانی نتیجه خوبی را کسب کنند. از طرفی هم بودجه‌ای که برای فدراسیون هندبال در نظر گرفتند همخوانی با حجم فعالیت‌های فدراسیون هندبال ندارد. نامه‌ای را هم در این خصوص به حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ارسال کرده ام و تمام مشکلات را توضیح داده ام. همچنین فدراسیون هندبال در بخش درآمد‌های غیر بودجه‌ای خود هم با تلاش همه همکارانم در فدراسیون بیش از حد نسبی خود آورده داشتیم، اما به فراخور فعالیت‌های فشرده‌ای که داریم از نظر مالی دچار مشکل هستیم. امیدوارم وزیر ورزش که پیش از مسابقات آسیایی قول حمایت از بانوان هندبال ایران داده اند را عملی کنند تا بدون دغدغه تیم را راهی رقابت‌های جهانی اسپانیا کنیم.

بیشتر بخوانید 

انتهای پیام/

نظر شما