شناسهٔ خبر: 50403858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین از بلژیک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

سپیده حسینی

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از بلژیک خواست برای حمایت از راه‌حل دوکشوری و نجات آن، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با الیان تیلیو، رئیس پارلمان بلژیک در بروکسل اظهار کرد: اکنون که دولت اسرائیل سیاست توسعه شهرک‌سازی‌ها، تصرف اراضی و نابودی هر فرصتی برای تشکیل کشور فلسطین را در پیش گرفته، زمان مناسبی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین جهت حمایت از راه‌حل دوکشوری است.

تاکنون از مجموع ۱۹۳ کشور ۱۳۹ کشور یعنی ۷۰ درصد کشورهای جهان کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

اشتیه در ادامه دیدار خود با تیلیو، تخلفات مستمر رژیم اشغالگر در حق مردم فلسطین از جمله تصرف اراضی، تخریب خانه‌ها، سرقت منابع آب آنها، افزایش اقدامات تروریستی شهرک‌نشین‌ها، استمرار محاصره نوار غزه، توقف روند بازسازی غزه و ممانعت از برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی را یادآور شد.

طبق بیانیه‌ای که پیشتر ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت فلسطین منتشر کرده بود، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه سفر اروپایی را با هدف جلب حمایت‌های سیاسی و مالی از تشکیلات خودگردان آغاز کرد.

اشتیه روز سه‌شنبه با انتشار توییتی مذاکرات با مقامات اروپایی در بروکسل را نتیجه‌بخش خواند و اعلام کرد که در این گفتگوها به موارد نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط اسرائیل پرداخته شد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه با تاکید بر پایبندی فلسطین به اصول و حقوق بشر، دموکراسی و تعددگرایی گفت: این موارد وجه مشترک فلسطین و اتحادیه اروپا است.

او افزود: فلسطین حمایت از حقوق بشر در فلسطین را که به دلیل تخلفات اسرائیل در معرض خطر قرار گرفته، خواستار است.

انتهای پیام

نظر شما