شناسهٔ خبر: 50403642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰درصد جایگاه های سوخت خوزستان وارد مدار شد

اهواز - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت:۷۰درصد مجموع جایگاههای عرضه سوخت در استان که پس از حمله سایبری پیش از ظهر روز سه شنبه برای ساعاتی دچار مشکل شده بودند با تلاش مهندسان و کارشناسان پخش فراورده های نفتی دوباره وارد مدار عملیات شد.

صاحب‌خبر -

نعمت الله نجفی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:از مجموع ۱۶۲ جایگاه عرضه سوخت در حوزه عملیاتی این شرکت ، ۱۰۲ جایگاه فعال شده و هم اکنون مشغول عرضه بدون محدودیت بنزین هستند.
وی گفت:از مجموع کل جایگاههایی که وارد مدار عملیات شدند ۱۸ جایگاه ، بنزین را به صورت سهمیه ای (۱۵هزار ریالی) عرضه می کنند و بقیه جایگاه ها ،سوخت را به صورت آزاد ولی با سامانه الکترونیکی عرضه می کنند.
مدیرشرکت پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) در ادامه با اشاره به اینکه از مجموع ۵۵ جایگاه بنزین در سطح کلانشهر اهواز ، ۳۴ جایگاه فعال هستند افزود: تا ساعات پایانی امروز (چهارشنبه) با اقدام‌های فنی و ضربتی ، همه جایگاه های اهواز و سایر نقاط استان ، قادر خواهند بود سوخت را به صورت ۲ نرخی(آزاد و سهمیه ای) به مردم عرضه کنند.
وی گفت: ۲ جایگاه شهر دهدز(دزپارت) و شهرهفتکل از صبح روز چهارشنبه فعال و به مدار عملیات بازگشتند.

مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) در ادامه افزود: قطعات مورد نیاز پمپ های بنزین که بر اثر حمله سایبری آسیب دیده اند از تهران به اهواز ارسال شده و کارشناسان شرکت به سرعت در حال نصب قطعات هستند.
نجفی ضمن عذرخواهی دوباره از شهروندان به خاطر مشکل پیش آمده اطمینان داد سهمیه سوخت آنان از کارت بنزین به هیچ وجه حذف نخواهد شد و تا ساعات آینده فعالیت همه جایگاه های عرضه سوخت به حالت عادی باز خواهد گشت.
نجفی ذخایربنزین و گازوییل در استان خوزستان را بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود:همه جایگاه ها ، سوخت در اختیار دارند و هر جایگاهی که تقاضایی برای خرید داشته باشد به سرعت نیاز آن تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا با حمله سایبری پیش از ظهر سه شنبه به سامانه الکترونیکی سوخت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران ، عرضه بنزین در همه استان های کشور دچار اختلال شد و متعاقب آن صف خودرویی برای دریافت سوخت در پمپ بنزین ها شکل گرفت.
براساس بازدید میدانی خبرنگار ایرنا از برخی جایگاه های سوخت کلانشهر اهواز ، صف خودروها مقابل جایگاه های سوخت کاهش یافته و هر خودرو در مدت زمان ۱۵دقیقه می‌تواند سوختگیری کند.
استان خوزستان ۲ شرکت مستقل پخش فراورده های نفتی در اهواز و آبادان دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما