شناسهٔ خبر: 50403243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار بناب:

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان انجام شود

تبریز - ایرنا - فرماندار بناب گفت: لازم است تمام اقدامات پیشگیرانه لازم در زمینه جلوگیری از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان انجام شود.

صاحب‌خبر -

شهریار فتحی روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری از شیوع این بیماری،  از جمله دلایل شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در بناب را مهاجرت فصلی پرندگان به تالاب قره قشلاق بناب عنوان کرد و افزود: این بیماری در سال های اخیر در شهرستان بناب مشاهده شده و آسیب های جدی به همراه داشته است.

وی، تأمین سلامت شهروندان را خط قرمز مدیریت شهرستان اعلام کرد و از مسوولان اداره دامپزشکی خواست با همکاری سایر مجموعه ها نسبت به آموزش و افزایش آگاهی روستاییان برای مقابله با این بیماری اقدام کنند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه مرغداران باید بحث بیمه را جدی بگیرند افزود: در طول سال های گذشته برخی از مرغداری ها به دلیل نداشتن بیمه، دچار آسیب های جدی شده اند و لازم است تمام واحدها نسبت به بیمه مرغداری های خود اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از محل های شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان مهاجرت پرندگان آبزی است،  گفت: از آنجایی که تالاب قره قشلاق بناب در مسیر مهاجرت پرندگان است و در بحث عبور از این محل امکان انتقال این بیماری وجود دارد، از این رو همواره در تلاش هستیم تا از انتقال این بیماری جلوگیری کنیم.

صیاد لطفی اضافه کرد: علیرغم اینکه به جهت بارش های کم تالاب قره قشلاق بناب فاقد آب است اما پایش در این تالاب همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه با تمام توان برای پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان اقدام می کنیم،  گفت: در سال ۱۳۹۶ شهرستان آسیب جدی از این ناحیه دید و از ۳۴ واحد مرغداری شهرستان ۳۲ واحد آن درگیر این بیماری شد.

مسعود گنجپور افزود: صنعت تولید طیور در کشور بعد از صنعت نفت بزرگ ترین صنعت در کشور محسوب می شود و اگر بیماری حاد پرندگان را جدی نگیریم از لحاظ بهداشتی و اقتصاد آسیب جدی خواهیم دید.

نظر شما