شناسهٔ خبر: 50403236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵ مدرسه در زندان‌های کرمان راه‌اندازی می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ساماندهی و برنامه راه‌اندازی پنج مدرسه وابسته در زندان‌های شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت خبر داد و گفت که این مدارس در آینده نزدیک دایر خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کرمان، احمد اسکندری نسب در دیدار با مدیرکل زندان های این استان به راه اندازی مراکز یادگیری محلی مشارکتی در زندان های کرمان، بم، منوجان، کهنوج و جیرفت به منظور آموزش مهارت های زندگی، اجتماعی و حرفه ای اشاره و بیان کرد: آگاهی و دانایی لازمه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم است لذا در راستای تحقق این مهم سواد آموزی و آموزش در زندان های این استان با جدیت پیگیری می شود.

وی با اشاره به شناسایی ۵۷۵ زندانی بی سواد در زندان های استان کرمان اظهار داشت: سواد آموزی به زندانیان در زندان های شهرستان های بافت، سیرجان، بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، منوجان و کهنوج و آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در حال انجام است و آموزش زندانیان سایر شهرستان ها نیز در دستور کار قرار دارد.

اسکندری نسب با بیان اینکه انسداد مبادی بی سوادی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان راهبرد اصلی آموزش و پرورش کرمان است گفت: با همکاری اداره کل زندان های این استان برنامه های ویژه ای را در راستای حمایت از تحصیل فرزندان زندانیان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، آموزش مهارت ها به زندانیان را در راستای اشتغال بعد از خروج از زندان نیز ضروری دانست و افزود: رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش نیز در مدارس وابسته زندان های شهرستان های رفسنجان، جیرفت, سیرجان و کرمان راه اندازی شده است.

وی گفت: با توجه به تعامل و همکاری اثر بخش اداره کل زندان های استان با آموزش و پرورش استان خوشبختانه اقدامات موثری در زمینه آموزش زندانیان و فرزندان آنها صورت گرفته است.

اسکندری نسب از توانمند سازی و بروز رسانی معلمان شاغل در مدارس وابسته زندان و ارائه آموزش های ویژه به آنان خبر داد و گفت: مدارس وابسته زندان در شهرستان های بم، جیرفت، سیرجان، رفسنجان و کرمان خبر داد.

نشست تخصصی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و مدیر کل زندان های استان با حضور معاونان آموزش متوسطه و سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش جهت سواد آموزی و تحصیل زندانیان و فرزندان آنها برگزار شد.

نظر شما