شناسهٔ خبر: 50403002 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شور و حال اقتصادی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به راه است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی در پایانه‌های مرزی به یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۶۶ تن رسید.

صاحب‌خبر -

 ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بیشترین حجم مبادلات اقتصادی  در پایانه مرزی میلک و میرجاوه علی رغم شیوع ویروس کرونا با ۹۱۹ هزار و ۷۹۶ تن کالا به صادرات اختصاص دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی عمده کالا‌های صادراتی از پایانه‌های مرزی استان را گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: صادرات دراین مدت توسط ۴۰ هزار و ۶۶ دستگاه کامیون انجام شده است.

کرد با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی پایانه‌های مرزی استان گفت: مرز‌های طولانی آبی و خاکی، برخورداری از سابقه تاریخی در مبادلات تجاری، قرار داشتن در مهم‌ترین مسیر تجاری دنیای قدیم (جاده ابریشم) در کنار مراودات قومی، فرهنگی و اجتماعی مردم استان با مردمان آن سوی مرز موقعیت خاص صادراتی را برای این استان فراهم نموده است به طوری که با وجود شیوع کرونا شاهد مبادلات تجاری قابل توجه با کشور‌های منطقه هستیم.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک را در ۷ ماهه نخست امسال ۳۴۷ هزار و ۷۷ تن و واردات را ۱۴۷ هزار ۴۹۳ تن عنوان کرد.

کرد بر افزایش مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشور‌های افغانستان و پاکستان تاکید کرد و افزود: به منظور بهره گیری هر چه بهتر از ظرفیت‌های موجود، عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه توسط این اداره کل در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

 

نظر شما