شناسهٔ خبر: 50402889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در جلسه اندیشه ورز بسیج مداحان بروجن بیان شد؛

مداحان برای تقویت وحدت جامعه نقش ویژه دارند

جلسه اندیشه ورز بسیج مداحان بروجن با حضور اعضاء، جمعی از مسئولین استان و شهرستان در مجموعه تفریحی سیاه سرد این شهرستان با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این روز مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بروجن با تبریک اعیاد و موالید گذشته ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و هفته وحدت و تقدیر از تشکیل جلسه ی ارزشمند به اهمت وحدت بین مسلمین اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام ناب و انقلاب اسلامی از ایجاد تفرقه بین مسلمین بیشترین استفاده را می کند.

حجت الاسلام سید ولی موسوی به اهداف دشمن برای ایجاد اسلام انگلیسی با هزینه های بسیار زیاد اشاره کرد و ادامه داد: فرقه سازی و ایجاد انشعاب در ادیان در دستور کار سرویس های اطلاعاتی انگلیس است و همه آنها در راستای ایجاد اختلاف در جهان اسلام با تمام توان کار می کنند.

وی راز حاکمیت دشمنان اسلام را ایجاد تفرقه بین مسلمین و ضعیف جلوه دادن آنان در عرصه های گوناکون دانست و اظهار کرد: شیطان بزرگ و پادشاهی بریتانیا سابقه طولانی در تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی دارند و هنوز هم آن سیاست را ادامه می دهند تا بتوانند حاکم باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بروجن افزود: استبکبار جهانی،سرویس های اطلاعاتی انگلیس فرقه سازی و ایجاد انشعاب در ادیان را به شدت در جهان ترویج می دهند تا از ترویج احکام نورانی اسلام ناب در عالم جلوگیری کنند و پیدایش فرقه های ضاله با این هدف برای جلوگیری از اتحاد جهان اسلام است.

کارشناس مسایل مذهبی گفت: پس از معرفی تهدید اسلام آمریکایی که موسس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در برابر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم تبیین فرمودند مقام معظم رهبری امام خامنه ای مدظله العالی نیز از تهدیدی به نام تشیع انگلیسی نام بردند که تحت حمایت سرویس های اطلاعاتی انگلیس حمایت و ترویج می شوند تا تفرقه افکنی را توسعه دهند.

حجت الاسلام موسوی مداحی را یک هنرمذهبی عنوان کرد و افزود: مداحی در فرهنگ شیعه جایگاه والا و مخاطبان فراوانی دارد. شعرهای مداحی اگر از محتوای عالی وشیوایی ادبی برخوردارباشد بسیار تأثیرگذار و فرهنگ ساز است.

وی ادامه داد: با ذکر و توسل مداحان دلها متوجه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می شود،عشق ها  و احساس ها برانگیخته و از این طریق اعتقادات دینی وباورهای مردم مستحکم و پیوند معنوی و عاطفی شیعیان باخاندان عصمت وطهارت علیهم السلام قوی تر و عمیق ترمی شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بروجن به اهمیت وحدت و همدلی بین مسلمین اشاره کرد و افزود: مداحان برای تقویت وحدت جامعه و ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمین و پرهیز از ایجاد تفرقه نقش بسیار مهم و ویژه ی دارند.

در این جلسه که جانشین سردار فرمانده سپاه استان در قشر تخصصی بسیج حضور داشت، حضار به بیان نقطه نظرات خود پرداختندپیرامون: تشکیل جلسات مستمر ماهیانه در شهرستان و فصلی در استان،برگزاری جلسات آموزش تخصصی،نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر،احترام و اخلاق مداحی، انتقال تخصص و تجربه در حوزه ستایشگری، عمل به شیوه نامه مداحی، پیگیری ثبت نام در سامانه های طوبی و بیرق برای صدور کارت و مجوز مداحی، تسهیل نمودن دریافت اشعار و محتوا مستند،ترویج فرهنگ روضه خوانی و آموزش در این رابطه، پرهیز از بیان مواردی که وحدت شکن است و ... پرداختند.  

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، خیر مقدم گویی و ارائه گزارش اجمالی مسئول بسیج مداحان بروجن، سخنان مسئول اداره تبلیغات اسلامی و مسئول کانون مداحان شهرستان بروجن، همچنین تقدیر و تجلیل مسئول بسیج مداحان و مسئول هیأت اندیشه ورز بسیج مداحان سپاه استان، مداحی و مولودیه و شعر خوانی تعدادی از مداحان و شاعران آیینی از دیگر برنامه های این جلسه بود.

نظر شما