شناسهٔ خبر: 50402815 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هیچ کشتی‌گیری در تیم ملی حاشیه امنیت ندارد

بنا: هنوز بابت از دست رفتن قهرمانی حسرت می‌خورم/ از امروز باید به فکر المپیک پاریس باشیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی هنوز حسرت از دست رفتن قهرمانی مسابقات نروژ را با اختلاف اندکی ۶ امتیازی نسبت به روسیه دارد.

صاحب‌خبر -

محمد بنا در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در نروژ اظهار داشت: مسابقات خوبی برگزار شد و من واقعاً به تک تک بچه‌های تیم ملی افتخار می‌کنم و مطمئن هستم که مردم ایران هم چنین احساسی دارند. هدف ما و لیاقت ما در این مسابقات کسب عنوان قهرمانی بود و شایسته آن هم بودیم ولی متاسفانه با حداقل اختلاف آن را از دست دادیم و این برای من تبدیل به یک حسرت بزرگ شده است و هنوز نمی‌توانم آن را فراموش کنم.

وی افزود: ما یک مسیری را از دو سال قبل در پیش گرفتیم و برنامه ریزی کردیم و آقای دبیر از زمانی که روی کار آمدند حمایت همه جانبه از ما داشتند و از ایشان جا دارد به نوبه خودم تشکر کنم. هنوز هم که به مسابقات فکر می‌کنم حسرت می‌خورم که با اختلاف ۶ امتیازی قهرمانی را از دست دادیم، آن هم در شرایطی که چهار مدال طلا کسب کردیم و روسیه فقط یک مدال به دست آورد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه گفت: پیش از شروع مسابقات به بچه‌ها گفته بودم فقط برای قهرمانی به مسابقات می‌رویم. حتی در المپیک هم چنین برنامه‌ای داشتیم و الان هم با اینکه یک رکورد خوب از خودمان برجای گذاشتیم دوست ندارم این رکورد مدت طولانی پابرجا بماند و باید آن را در فرصت‌های بعدی حتما ارتقا بدهیم و مردم هم انتظارشان از فرنگی بالا رفته و دیگر راضی به نتایج گذشته نیستند. از همین الان باید برنامه ریزی و تلاش کنیم برای المپیک پاریس تا با بهترین نتایج ممکن از این مسابقات برگردیم و بار دیگر اینبار با دست پر تر مردم را خوشحال کنیم.

بنا در مورد دوران حضورش در تیم ملی کشتی فرنگی توضیح داد: قصد ندارم عملکرد افراد پیشین را زیر سوال ببرم ولی این حقیقت است که من تیم یازدهم دنیا را در سال ۲۰۱۸ که به تیم بازگشتم تحویل گرفتم که در مسابقات نور سلطان که یک سال بعدش انجام شد با بدشانسی روی سکو نرفتیم و بعد از آن المپیک و حالا مسابقات نروژ و این پیشرفت در نتایج خودش را نشان داده است. از الان هم باید برای مسابقات پاریس تلاش کنیم.

وی در ادامه گفت: در برخی اوزان دچار مشکل هستیم و باید از الان روی آن کار کنیم. وقتی در ۹۷ کیلوگرم می‌توانیم یک کشتی گیر توانمند مثل هادی ساروی معرفی کنیم و قهرمان جهان شود در برخی اوزان که مشکل داریم هم باید چنین کاری انجام شود تا تیمی بدون مشکل و کامل‌تر از همیشه در المپیک در اختیار داشته باشیم.  

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد انتخابی‌های اردوهای بعدی و المپیک گفت: هیچ کشتی‌گیری تا زمانی که من هستم حاشیه امنیت ندارد. مدال آوران مسابقات جهانی از رقابت‌های داخلی معاف هستند ولی سایرین باید ابتدا از جام تختی سربلند عبور کنند و بعد در مسابقات بین المللی خودشان را نشان بدهند و وارد چرخه رقابت برای ورود به تیم ملی شوند. همه باید در این رقابت حاضر شوند چرا که اگر رقابت وجود نداشته باشد تیم ما به سمت بهتر شدن حرکت نمی‌کند.

نظر شما