شناسهٔ خبر: 50402633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعهد آمریکا برای اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار به آ.سه.آن

ایراندخت آذر شکیب

بایدن گفت، آمریکا قرار است ۱۰۰ میلیون دلار از طریق برنامه‌ای به منظور پیشبرد و توسعه همکاری با مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه.آن اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس مجازی "آمریکا-آ.سه.آن" روابط بین آمریکا و این سازمان را حیاتی توصیف کرد و همکاری بین دو طرف را برای حفظ منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک مهم و ضروری دانست.

وی همچنین گفت که همکاری‌های دو طرف را تعمیق خواهد داد، راه‌های جدید گفتگوی وزیران را پیگیری خواهد کرد، در کشورهای عضو این سازمان سرمایه گذاری می‌کند و شکوفایی فراگیر در این منطقه حیاتی را ایجاد خواهد آورد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: در حقیقت، ما به دنبال اجرای برنامه و ابتکارعمل‌های جدید به منظور ارتقای همکاری در سراسر منطقه و در ابعاد مختلف و اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هستیم. آ.سه.آن یک نهاد منطقه‌ای مرکزی برای کشورهای حوزه هند-پاسیفیک به شمار می‌رود و آمریکا به مرکزیت این نهاد منطقه‌ای پایبند است.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا محوری برای حفظ انعطاف پذیری، رفاه و امنیت منطقه مشترک ما به حساب می‌آید.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که بایدن در ابتکار عمل جدید برای گسترش همکاری بین آمریکا و مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا مبلغ ۱۰۲ میلیون دلار اختصاص می‌دهد. این مبلغ حوزه‌های بهداشت، درمان، تغییرات جوی و اقتصاد را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما