شناسهٔ خبر: 50402594 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

تاثیر واکسن کرونا و آنفلوآنزا برای دانش‌ آموزان چقدر است؟

دبیر بورد ریه اطفال و عضو کمیته علمی و کشوری مقابله با کووید ۱۹ گفت: دریافت واکسن آنفولانزا بر اساس مطالعات انجام گرفته جلوی ابتلا به بیماری کرونا را به طور کامل نمی‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ طباطبایی دبیر بورد ریه اطفال و عضو کمیته علمی و کشوری مقابله با کووید ۱۹  اظهارداشت: کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر مبتلا به کرونا می‌شوند و در صورت ابتلا  همه علائم در آنها اعم از گلودرد، تب، سردرد، بدن درد، تهوع، استفراغ و علائم تنفسی و درگیری ریه خفیف‌تر است.

وی افزود: البته این مسئله به معنای این نیست که کودکان به هیچ عنوان مبتلا به کرونا نمی‌شوند چرا که از ابتدای شیوع کرونا کودکان زیادی درگیر این بیماری شده و به ویژه در پیک پنجم کرونا که خانواده‌های زیادی گرفتار این بیماری بودند کودکان هم بیشتر مبتلا به کرونا شدند.

عضو کمیته علمی و کشوری مقابله با کرونا ادامه داد: یک سوم جمعیت کشور را اطفال تشکیل می‌دهند و تاکنون برخی از کودکان و اطفال مبتلا به کرونا شده‌اند ولی در مورد آمار دقیق مبتلایان در جامعه کودکان مطالعه دقیقی صورت نگرفته و آمار جامعی در این زمینه در دست نیست.

طباطبایی با اشاره به اینکه کودکان منبع موثری در انتقال کرونا محسوب می‌شوند، گفت: همه ترشحات بدن کودکان مانند بزرگسالان می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد و ویروس را به سایر کودکان و بزرگسالان منتقل کند.

وی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس گفت: این مسئله عوامل مختلفی را در بر می‌گیرد از جمله مسائل روحی و روانی، تربیت و رفتار، امکانات، آموزش مجازی و مسائل پزشکی که جهت بازگشایی مدارس این فاکتورها کنار هم در نظر گرفته می‌شوند.

وی درباره موضوع واکسیناسیون دانش آموزان گفت: دریافت واکسن آنفولانزا بر اساس مطالعات انجام گرفته جلوی ابتلا به بیماری کرونا را به طور کامل نمی‌گیرد و به طور مثال مانند سرخک نیست که اگر جامعه واکسن‌ را دریافت کند به طور کامل هیچکس مبتلا به این بیماری نمی شود لذا به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم به امید این که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعلل نداشته باشند.

وی بیان داشت: دریافت واکسن آنفولانزا در میان دانش‌آموزان نیز می‌تواند در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت باشد ولی باید توجه داشته که بسته به شرایط اقتصادی جامعه اولویت بندی برای توزیع این واکسن انجام می‌گیرد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و کسانی که تحت عمل جراحی وسیع قرار گرفته اند جزو گروه های حتمی، ضروری و قطعی دریافت واکسن آنفلوآنزا محسوب می شوند پس از آنها کادر بهداشت و درمان و خانواده‌های آنها که در تماس با بیماران تنفسی هستند در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما