شناسهٔ خبر: 50402431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادارات دزفول قانون جذب فرزندان شاهد و ایثارگر را رعایت کنند

دزفول-ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول گفت: ادارات، نهادها و سازمان‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند ظرفیت ۳۰ درصدی اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

 محمد حسن جولا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار می رود سهیمه ۳۰ درصدی جذب خانواده‌های شهدا و ایثارگران در ادارات، دستگاه‌های اجرایی و شرکتهایی که از بودجه و خدمات دولتی بهره می‌برند با همکاری همه متولیان امر لحاظ شود.
وی ادامه داد: طبق ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید ۲۵ درصد سهمیه اختصاصی و پنج درصد دیگر شامل خواهر و برادر شهید، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد، رزمندگان دارای ۶ ماه داوطلبی در جبهه و آزادگان زیر یک سال اسارت در دستگاه‌های اجرایی جذب شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول بیان کرد: متاسفانه این قانون از سوی دستگاه‌های اجرایی نادیده گرفته و به بهانه‌های واهی فرزندان شاهد و ایثارگر از چرخه استخدام حذف می‌شوند.
وی افزود: باید هرگونه جذب و بکارگیری ۳۰ درصدی خانواده‌های شهدا و ایثارگران توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری و هماهنگ شود تا بتوان این سهمیه را در دستگاه‌های اجرایی و ادارات به صورت جدی اجرا کرد.

مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده و ۱۴۷ جاویدالاثر تقدیم میهن اسلامی کردند.

نظر شما